Foto's van Brouwmaatje in Boesingheliede (bij Schiphol)

Gestart door Jacques, 08-01-2022 21:55 u

Vorige topic - Volgende topic

brouwerij de Stier

Kom hier al sinds de vorige winkel. Is een hele fijne winkel met een goed assortiment

Jacques

Naast aan Braumarkt hebben Paul Langenberg en ik gisteren ook een bezoek gebracht aan Brouwmaatje in Boesingheliede, Amsterdam. Ook aan deze winkel heb ik eerder een bezoek gebracht. Dat was in januari 2022, kort nadat het bedrijf verhuisd is naar de huidige locatie. Zie eerder in dit topic.

Sinds die tijd is de indeling van de winkel een beetje veranderd. Het grootste verschil is echter dat Kim, de dochter van eigenaar John Westerveld, niet meer werkt bij het bedrijf. Om gezondheidsredenen heeft zijn haar werkzaamheden moeten staken. Inmiddels heeft John een paar mensen in dienst die hem helpen om alles te runnen. Hierdoor gaan de bestellingen elke dag op tijd de deur uit.

John heeft voordat hij zijn winkel in zelfbrouwartikelen altijd in de metaal gewerkt. Zijn liefde voor dit materiaal is in de winkel terug te zien. Heel veel metalen koppelingen en verloopstukjes zijn er te koop. Hij weet daardoor allerlei leidingen aan elkaar te koppelen. Voor klanten neemt hij de tijd. De persoonlijke benadering is de kracht van deze winkel.
Een uitgebreider verslag van mijn bezoek zal ik binnenkort plaatsen in dit topic. De door mij gemaakte foto's vind je bij dit bericht.

Schanulleke

Ik verkeer in de gelukkige omstandigheid dat ik op fietsafstand van deze winkel woon. Dan moet ik wel niet te hard tegenwind hebben, want dan ben ik rijp voor de sloop. Ik kom er graag.

pincopallino

Vanwege omstandigheden ben ik er een tijdje niet geweest. 20/25 min. Fietsen. Jammer dat Kim niet meer aanwezig is.

Wijbrouwers

Nog steeds onze favoriete brouwwinkel (naast Unibrew). Hier kopen wij het meeste van onze materialen en grondstoffen. Bijna altijd laten we het bezorgen maar omdat het slechts een klein stukje omrijden is van/naar het werk gaan we ook met enige regelmaat langs.

Jacques

Citaat van: Jacques op 04-04-2024  13:01 uEen uitgebreider verslag van mijn bezoek zal ik binnenkort plaatsen in dit topic.

Door omstandigheden was het er nog niet van gekomen een uitgebreider verslag te schrijven. Hierbij alsnog.

-------------

De tweede leverancier die mederoerstoklid Paul Langenberg en ik aandeden op 3 april 2024 was Brouwmaatje. De man achter deze zaak is John Westerveld. 14 jaar geleden werd hij lid van 't Wort Wat. Als hobbybrouwer had hij wat spullen nodig die moeilijk verkrijgbaar waren. Hij kocht wat groter in en verkocht wat hij te veel had aan zijn medehobbybrouwers. Vervolgens bouwde hij een betaalbare magneetroerder, die gretig aftrek vond bij andere leden. Het was het begin van zijn huidige winkel met een oppervlakte van 1000 vierkante meter aan de aan de IJweg 463 in Boesingheliede (bij Schiphol).
De winkel bestaat nu officieel 10 jaar en is zeker de laatste jaren uitgegroeid tot een volwaardige leverancier met heel veel aandacht voor rvs. Allerlei koppelingen, kranen en doorvoeringen heeft John op voorraad liggen. Niet zo heel vreemd als je bedenkt dat John een achtergrond heeft in de metaal.  Een eldorado voor degenen die een zelf een brouwinstallatie wil bouwen of een aanpassing wil realiseren.
Degene die ons verwelkomt is Johan. Hij en zijn vrouw helpen John sinds de dochter van Kim niet meer werkzaam is bij Brouwmaatje. Paul en ik lopen door de winkel, even later komt John van achteren. Hij had van Johan gehoord dat er iemand rondliep in die allemaal foto's aan het maken was. John herkent me meteen. Eigenlijk kwamen we ongelegen. John was bezig met het verzendklaar maken van bestellingen die door PostNL verzonden worden. Kort nadat we naar achteren zijn gegaan komt de man van PostNL voor de pakketten. Je bent te vroeg is de reactie van John verwijzend naar de klok die het magazijn hangt. O joh, die staat niet op tijd. De postbezorger neemt de klok van de muur en zet hem op tijd... Het is tekenend voor de ons-kent-ons-sfeer en de bereidheid om elkaar te helpen.

Lech_hobbybrouwer89

Ik kom hier ook graag, vanuit m'n werk maar een klein beetje om en op donderdagavond tot 20 uur open! Jammer dat Kim niet meer in de winkel staat, zij heeft net als John veel kennis over brouwdingen en helpt je graag op weg in de winkel.
Verder zijn de prijzen prima, en mocht het wat duurder zijn dan scheelt het nooit heel veel. Ik ondersteun liever de kleine lokale ondernemer waar ik op de fiets/auto naartoe kan dan een grote commerciƫle die niet echt doet aan klantcontact...

3,14t

Ik vond afgelopen zaterdag ook al dat Kim er slecht uitzag. De persoon in kwestie had een lange baard ;D
Maar het was al bekend dat Kim er niet meer werkt, maar zoals altijd prima geholpen. En ook ik kom daar graag met de (gewone) fiets, ook al is het voor mij op 30 km afstand. Het is een mooi tochtje door (voornamelijk) de polder voor mij.

hb-lot

Ik kom er ook graag en sluit me volledig aan bij @Lech_hobbybrouwer89.

Mijn voornaamste verbeterpunt (ook al een keer aangegeven bij John) zou wel zijn om de website beter bij te houden. Toch al wel eens gehad dat een product op de website als "Op voorraad" staat, maar dat het er, soms al langere tijd, niet is. Of zelfs een keer dat een product helemaal niet meer gevoerd werd. Dus ik bel vaak wel even voordat ik langs ga als ik iets specifieks nodig heb.

Schanulleke

Maar het omgekeerde komt ook voor: ze hebben meer dan op de website staat. Ik ga er daarom toch vaak even langs, vooral als er weer eens iets in elkaar geprutst moet worden.

LBakker

Een hele fijne winkel op slechts 2 km van mijn werk, ik kom er dan ook graag.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.