Foto's van Brouwmaatje in Boesingheliede (bij Schiphol)

Gestart door Jacques, 08-01-2022 21:55 u

Vorige topic - Volgende topic

Jacques

John Westerveld is een hobbybrouwer en lid van 't Wort Wat. Hij had wat spullen nodig voor zijn brouwerij en bedacht dat hij die ook kon inkopen voor zijn clubgenoten om door te verkopen. Vervolgens ontwierp hij een magneetroerder die gretig aftrek kende. Langzaam ging hij steeds meer apparatuur en metaalwaren aanbieden voor hobbybrouwers die een eigen zelfgemaakte brouwerij in elkaar willen knutselen. In 2014 schreef hij zich in bij de KvK. Op een bepaald moment kwam de vraag of hij ook mout en hop wilde verkopen. Langzaamaan breidde het assortiment steeds verder uit. Aan de Schipholweg kwam een winkel. Deze werd te klein en sinds een aantal maanden heeft Brouwmaatje een royale winkel aan de IJweg 463 in Boesingheliede (bij Schiphol).
Omdat ik een verslag zou maken van mijn bezoek, foto's zou plaatsen als local guide van Google én omdat ik niets zou kopen mocht ik op bezoek. Zakelijke bezoekers zijn namelijk ondanks de lockdown toegestaan.

Ik was verrast door de omvang van de winkel. John en zijn dochter Kim runnen samen de winkel. Sinds de zaak zo groot is geworden kan John dat niet meer alleen. Het pand kent meerdere verdiepingen zodat het ruimte biedt voor verdere groei. Nog steeds is er een hoekje met fittingen, kranen en doorvoeringen. De zelfbouw hobbybrouwer kan er nog steeds terecht voor zelfbouwapparatuur en advies. Maar ook degenen die willen starten met een brouwautomaat kunnen er terecht. John vertrouwde mij toe dat hij binnenkort ook het merk Grainfather gaat leveren. De importeur van dit merk is niet zo ver van zijn winkel te vinden. Brouwmaatje gaat ook alle reserve-onderdelen leveren voor Grainfather. Dat past binnen de filosofie van John dat als je wat verkoopt ook service moet kunnen bieden.
De winkel heeft producten die je niet zo snel ziet bij andere leveranciers zoals de donkere kandijsiropen van Candi Syrup en een iTapx tegendrukvuller.

Als het weer kan ga ik niet als verslaggever maar als hobbybrouwer langs. Ongetwijfeld verdwijnt er dan meer in mijn winkelmandje dan ik vooraf bedacht had. Niet zo vreemd, Brouwmaatje weet wat je kunt gebruiken als hobbybrouwer.

Voor nog meer foto's zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,44307.msg690812.html#msg690812

Josss

Ik wist niet dat ze verhuisd waren, mooie winkel geworden.

Bedankt,

Jos

beun

Heel mooi Jacques, dat Brouwmaatje een keer in de schijnwerpers komt te staan!
Nu eindelijk een mooie grote en ruime winkel!
Als vaste klant van Brouwmaatje kan ik bevestigen dat Brouwmaatje al jaren een uitkomst is voor de meeste hobbybrouwers hier in de omgeving en voor vele andere die er online kopen van heinde en verre.
Zoals Jacques al aan gaf heeft John werkelijk bijna alles op het gebied van (hobby)bier brouwen op voorraad. Je grijpt eigenlijk nooit mis. Daarnaast is er  ook van alles voor wijn, kaas, likeur en vele andere zaken.
Gewoon een hele complete winkel met erg goede service!

Brouwstel

Bedankt voor de informatie. Ziet er erg mooi uit en ik weet zeker dat ik daar kind aan huis ga worden, al voorlopig online. Ik was nog niet bekend met deze zaak, dus je post heeft minstens 1 nieuwe klant opgeleverd!

Rely

Leuke reportage Jacques, ik ga daar zeker in de toekomst bestellingen plaatsen. :brouwen:

broeder

Hoi Jacques,
Ook mijn nieuwsgierigheid is gewekt. Zo gauw de mogelijkheid er si ga ik daar eens rondneuzen.
Ik hoop dat de winkelmandjes niet te groot zijn (ik krijg niet zoveel zakgeld :nut:
Groet, broeder willem

Triplezzz

Als het weer mag ga ik daar zeker een keer kijken.
Voor mij is dit dichterbij dan Almere.

3,14t

Het is zeker een mooie zaak geworden. Ik was er eind vorig jaar, toen het nog mocht. Naast een flinke keuze ook goede kennis aanwezig om je alternatieven te bieden wanneer er net iets niet op voorraad is of om je te helpen met problemen.

Groet, Piet

JanPieter

Sinds ik hobbybrouwer ben kom ik hier. Heerlijke winkel. Gister (zaterdag) mijn bestelling nog ff afgehaald, ook Kim weet waar ze het over heeft. Een echte dorpsmentaliteit, je wordt gezien en geholpen. Vragen? Geen vraag is te gek, en ik ben al verschillende keren met een oplossing thuis gekomen die ik zelf niet kon verzinnen. De nieuwe winkel ademt ruimte, wat in de oude winkel soms een beetje zoeken was. Kortom, je moet het een keer beleven.

LAM

Toevallig twee maanden geleden in de winkel geweest. Deze winkel overtreft Braumarkt in meerdere opzichten! De service is super, ze zijn erg klantvriendelijk en alles uit het assortiment was gewoon aanwezig! Daar kunnen andere winkels nog wel wat van leren. Voor mij is dit een kwartiertje langer rijden dan hun Almerense concurrent en dat heb ik er echt voor over!
Een tip voor de vliegtuig fans onder ons: op tien minuten rijden zit de spottersplaats van Schiphol aan de polderbaan, leuk om eens te kijken als je toch in de buurt bent!

Bram86

Niet super in de buurt. Maar dat zijn de andere winkels ook niet. Maar ik wil wel een keer gaan kijken

Luie Donder

Tsjaa, zoals hoogstwaarschijnlijk bij alle winkels, zullen vele klanten lovend zijn en zal het ook sporadisch voorkomen dat klanten wat minder lovend zijn. Ik heb 1 keer wat besteld, kreeg keurig een bericht dat het product wat later zou komen, maar toen ik zeer ontevreden was over het product (een gistvat dat niet luchtdicht afsloot), heb ik nooit meer een reactie ontvangen. De winkel ziet er overigens fantastisch uit, dus ik wens ze alle succes, maar ook negatieve ervaring mogen gedeeld worden...

biking rebel

Citaat van: Warkald op 10-01-2022  19:48 uTsjaa, zoals hoogstwaarschijnlijk bij alle winkels, zullen vele klanten lovend zijn en zal het ook sporadisch voorkomen dat klanten wat minder lovend zijn. Ik heb 1 keer wat besteld, kreeg keurig een bericht dat het product wat later zou komen, maar toen ik zeer ontevreden was over het product (een gistvat dat niet luchtdicht afsloot), heb ik nooit meer een reactie ontvangen. De winkel ziet er overigens fantastisch uit, dus ik wens ze alle succes, maar ook negatieve ervaring mogen gedeeld worden...
Er achteraan gebeld/gemaild? Of het bij 1 reactie gehouden?

Luie Donder

biking rebel

Citaat van: Warkald op 11-01-2022  10:13 uIk heb het inderdaad bij 1 poging gehouden.

Ah dus dan is niet duidelijk om welke reden je geen reactie hebt gehad. Jouw ervaring is dat je op 1 mail gaan antwoord hebt gekregen. Dat is toch niet meteen een negatief? Als je geen reactie krijgt bel of mail je toch nog een keer?

Ik heb er een aantal keer besteld, een keer een defect item gehad... en allemaal naar tevredenheid geleverd en opgelost.

Hoppybrouwer

Eindelijk een brouwwinkel in de buurt. Waarom wist ik dit niet?
Bedankt voor het delen!  :groots:

joenedu

Jammer dat het voor mij nogal ver weg is (Jubbega is wat dat betreft het dichtstbij qua brouwwinkels, gelukkig is er verzending), maar het ziet er heel gaaf uit.

Puck

Deze winkel staat nog steeds op de "nog te bezoeken" winkels. Tot (hopelijk) snel!  :brouwen:

Jaap W

Ziet er goed uit. Is ook voor mij een behoorlijk stuk rijden, maar als het weer kan en mag, gewoon een dagje uit ervan maken. Gelukkig kunnen we via internet ook bestellen. :proost: :biersmile: :nut:

pincopallino

Reeds een aantal jaren klant. +/- 20 min. fietsen. Mocht je apparatuur problemen hebben dan  kun je daar een deskundig advies vragen. ( John ).

Qlobster

Wow wat een prachtige winkel! Mocht ik ooit een keer in de buurt zijn loop ik zeker eens binnen.
Vooral geïnteresseerd in het rek met de kranen en reserve rubbertjes, mooi.

geert brouwer

Tof verslag, voor mij is Brouwmaatje wel ver weg, ik bestel al een lange tijd via hun site maar via dit item heb ik nu een idee waar alles vandaan komt. Nu het terug mag ga ik er toch eens een daguitstap van maken om eens tot daar te rijden.
Bedankt, leuk.

Kapau

Gisteren hier voor het eerst fysiek langs geweest, even snel inkopen doen uit het werk vandaan. Mooie voorraad gisten, hops en mouten, ook grote zakken en speciaalgranen. Vond de prijzen ook erg schappelijk. Personeel was aardig en behulpzaam. Normaal laat ik alles thuis bezorgen voor mijn brouwsels (sorry eventuele PostNL medewerkers hier!) maar ik ga zeker vaker met een omweg naar thuis toe  ;)

hb-lot

Was gisteren in de buurt, dus even langs gegaan om een blik te werpen. Mooie winkel & vriendelijke mensen, ga hier zeker vaker wat kopen.

Takkie83

Citaat van: Kapau op 05-03-2022  15:36 uGisteren hier voor het eerst fysiek langs geweest, even snel inkopen doen uit het werk vandaan. Mooie voorraad gisten, hops en mouten, ook grote zakken en speciaalgranen. Vond de prijzen ook erg schappelijk. Personeel was aardig en behulpzaam. Normaal laat ik alles thuis bezorgen voor mijn brouwsels (sorry eventuele PostNL medewerkers hier!) maar ik ga zeker vaker met een omweg naar thuis toe  ;)

Hier sluit ik me volledig bij aan  smile

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.