Dop op waterstop

Gestart door Edsalute, 05-01-2022 12:44 u

Vorige topic - Volgende topic

Meegeleverde dop voor waterslot slangmodel (vaak rood of geel) tijden fermentatie er af halen?

Ja
1 (4.5%)
Nee
21 (95.5%)

Totaal aantal stemmen: 22

Stemmen gesloten: 19-01-2022 12:44 u

Edsalute

biking rebel

Waarom zou je hem eraf willen? Ding is er juist voor dat er geen stof, vliegjes, etc in de vloeistof in het waterslot komt. Wil je die er wel in, laat de dop er dan af. :nut:

hansHalberstadt

ik doe altijd een propje watten erbij en dan het dopje daar overheen. dat heeft 2 functies;
1) dempen van de stroming van de bellen waardoor het waterslot minder snel kan leegblazen
2) verder voorkomen dat er vliegjes in het waterslot komen

Willem Broekema

Precies om de reden die Hans aangeeft, laat ik ook het dopje er op; mét een propje watten er in.

Jacques

Ik gebruik de dopjes nooit. In plaats daarvan vouw ik een royaal stuk aluminiumfolie over de bovenkant van het waterslot en druk dat aan. Dan kruipt er echt niets meer in je waterslot.

hansHalberstadt

Citaat van: Jacques op 05-01-2022  15:45 uIk gebruik de dopjes nooit. In plaats daarvan vouw ik een royaal stuk aluminiumfolie over de bovenkant van het waterslot en druk dat aan. Dan kruipt er echt niets meer in je waterslot.
Je bedoelt dat alufolie beter afsluit dan het dopje? 

Jacques

Citaat van: hansHalberstadt op 05-01-2022  23:00 uJe bedoelt dat alufolie beter afsluit dan het dopje?

Ja. Door een royaal stuk aluminiumfolie te gebruiken en dat aan te drukken heb je een betere afdekking. Fruitvliegjes moeten een grotere afstand afleggen in een koolzuurrijke omgeving. Dat lukt ze niet. Bij een standaarddopje kan dat wel.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.