Sinaasappelrasp ipv sinaasappelschil

Gestart door Albring, 04-01-2022 10:19 u

Vorige topic - Volgende topic

Albring

Is het ook mogelijk om biologische sinaasappelrasp te gebruiken ipv sinaasappelschil? En wat voor smaakverschil geeft dit? Sinaasappelrasp is namelijk bij een Ecoplaza te krijgen en sinaasappelschil moet besteld worden.

trebvuister

Misschien begrijp ik het niet:

Kun je niet gewoon (biologische) sinaasappels kopen en die zelf raspen of schillen?

beermenke

Citaat van: Albring op 04-01-2022  10:19 uIs het ook mogelijk om biologische sinaasappelrasp te gebruiken ipv sinaasappelschil? En wat voor smaakverschil geeft dit? Sinaasappelrasp is namelijk bij een ecoplaza te krijgen en sinaasappelschil moet besteld worden.
Ja waarom niet
Als t biologische is prima toch
De rasp meng je met suiker en dan wordt het een vrij droge substantie dat maandenlang houdbaar is in koelkast. Ook lekker om cake bijvoorbeeld.
Ik gebruik nooit schillen maar gewoon rasp met suiker.

Jacques

Citaat van: Albring op 04-01-2022  10:19 uIs het ook mogelijk om biologische sinaasappelrasp te gebruiken ipv sinaasappelschil? En wat voor smaakverschil geeft dit? Sinaasappelrasp is namelijk bij een Ecoplaza te krijgen en sinaasappelschil moet besteld worden.

De zakjes sinaasappelrasp die je bij Ecoplaza kunt kopen heb ik in het verleden gebruikt. De aromatische kracht van dit product is vrij klein ten opzichte van verse sinaasappelrasp. Waarschijnlijk verdampen de meeste aromastoffen tijdens het drogen.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.