Welk recept met deze restjes? / houdbaarheid

Gestart door Loph, 03-01-2022 15:09 u

Vorige topic - Volgende topic

Loph

Hoi!  :)

Ik heb hieronder een lijstje van ingredienten die ik over heb. Ik wilde me gaan richten op SMaSH om ingredienten iets beter te leren kennen, maar ik vind het jammer om deze ingredienten niet te gebruiken en weg te moeten gooien.
Heeft iemand een idee van een of meerdere recepten van bier die ik hiermee kan brouwen? Ik ga sowieso nog gist kopen, en misschien wat meer basismouten, maar vind het zoals ik al zei zonde om al deze ingredienten weg te gooien. Dat brengt me op mijn tweede vraag:

Kan ik alles wat hier staat nog gebruiken? De hop is bv niet vaccum bewaart, maar wel in de diepvries. De mout is gewoon op kamertemperatuur bewaard (al moet ik zeggen dat de temperatuur wel wisselt afhankelijk van het weer buiten). Houdbaarheidsdatum heb ik van de verpakkingen.

Alvast bedankt voor de reacties,
Gr, Sander

Jacques

Hiermee kun je meerdere bierstijlen brouwen. Bijvoorbeeld een Engelse of Belgische Pale Ale, een bockbier, een dubbel of een blond. Je kunt echt meerdere kanten op.
Wel zou ik een paar zakjes gist bijkopen. De Brewferm Top vind ik persoonlijk niet zo top... Deze gist geeft een heel sterk fruitig aroma dat niet bij elk bier past.

De mouten kun je sowieso gebruiken. De hopsoorten ook als je die bewaard hebt in de vriezer. Het mooiste is vacuĆ¼m herverpakken en dan in de koelkast of diepvriezer maar in een afgesloten plastic zak in de vriezer werkt ook.

Heuvinger brouwerij

Een flesje Dupont Saison kopen, lekker leeg drinken en de gist opkweken.
Alle mouten gebruiken behalve die chocolate.
Vooral die Hallertauer Blanc gebruiken voor drooghop!

lier

Alle mouten muv de chocolade, gist wy3522 op smaak maken met Saaz en Fuggles zou mijn insteek zijn.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.