Fast Washer: ondersteuning voor de pomp

Gestart door thepsych, 13-12-2021 17:28 u

Vorige topic - Volgende topic

MrCrown

Citaat van: MrCrown op 16-04-2023  12:48 uFastwasher maten.png

Ik heb gemeten: van pompaansluiting naar eerste gat: 41 mm.
Van verste gat naar pompaansluiting: 82 mm
Van gat naar gat: 41 mm

In tinkercad kom ik niet verder dan dit:
Pompbevestiging - idee.png

Waarbij het midden van de gaten dan 82 mm zijn van de pompaansluiting.
Denk dat die verdere gaten inderdaad in een steviger gedeelte zitten.

Wat denk jij?

Kom er nu net achter dat er bij de 41 mm gaten (afstand tot pompaansluiting) dan ook een kleine inkeping in beugel moet komen. Het is anders niet mogelijk om de beugel tegen de fastwasher te monteren omdat de schroeven in de weg zitten.

thepsych

Citaat van: MrCrown op 13-04-2023  21:45 uBedoel je de steun omdraaien en dan in deze gaten bevestigen?
Zelf ontvang ik komende zaterdag de 12. Als ik de afstand opmeet en doorgeef, kun jij dan een aangepast ontwerp maken? Of zijn er nog andere maten nodig?

704E8575-86B0-4AFF-9E67-90CEB0A5BB06.jpeg

ik heb me verkeken op het plaatje. Ik dacht dat de schroeven links van het midden ook een optie waren maar dat zijn de extra geboorde gaten denk ik.
OP zich zouden we iets kunnen maken als je in tinkercad gemaakt hebt alleen zou je dan voor de steun bredere vleugeltje moeten maken en zou je beter kunnen gaan voor het gebruiken van alle vier de schroeven op een rijtje.De beugel komt dan excentrisch op dat plaatje dat je vast maakt.In hoeverre zou je de pomp een kwart slag mogen draaien? Dan  de beugel mee draaien en dan de plaats voor de twee gaatjes voor de boutjes aanpassen. geeft wel minder zijdelingse stabiliteit.Desnoods verlengen we het plaatje door naar de andere kant voor de andere twee boutjes. En gebruik je wat oversized onderlegringen bij de boutjes aan boven en onderzijde. wordt wel een heel project zo. Wat denk je er van. En wat bedoel je met schroeven die in de weg zitten/inkeping?
Misschien een plaatje met vier gaatjes en daarop één beugel waar de pomp in past, die dan altijd wat excentrisch moet zitten.Anders een probleem met het pompgat.

Theo Mol

Citaat van: thepsych op 17-04-2023  23:11 uIk dacht dat de schroeven links van het midden ook een optie waren maar dat zijn de extra geboorde gaten denk ik.
Klopt, zegt de fotograaf (en boorder). Overigens werkt deze praktische oplossing naar tevredenheid.

thepsych

Dit zou een optie kunnen zijn, even heel grof. Als de onderkant, het bevestigingsplaatje, wat breder is, kan de beugel ook 90 graden gedraaid worden. Evt gat vervangen door inkeping, maar is minder stevig, wel makkelijker te monteren. Vraag: lukt het om de pomp in de beugel vast te draaien, loopt het bevestigingsplaatje dan niet ergens tegenaan?

fast.jpg

MrCrown

Citaat van: thepsych op 18-04-2023  17:17 uDit zou een optie kunnen zijn, even heel grof. Als de onderkant, het bevestigingsplaatje, wat breder is, kan de beugel ook 90 graden gedraaid worden. Evt gat vervangen door inkeping, maar is minder stevig, wel makkelijker te monteren. Vraag: lukt het om de pomp in de beugel vast te draaien, loopt het bevestigingsplaatje dan niet ergens tegenaan?

fast.jpg

Dat ziet er echt mooi uit.
Als plaatje niet uitsteekt voorbij pomp dan gaat het passen.
Denk dat pomp even groot is als bij 24

thepsych

Citaat van: MrCrown op 20-04-2023  22:42 uDat ziet er echt mooi uit.
Als plaatje niet uitsteekt voorbij pomp dan gaat het passen.
Denk dat pomp even groot is als bij 24
Bij het monteren moet de pomp in de steun en dan moet je ronddraaien. Komt de steun dan niet tegen de pootjes of andere uitsteeksels aan de onderzijde. Ik denk dan aan het basisplaatje waar de pompsteun op staat?
Als dit monteren geen probleem is dan kan ik wel een passende versie in Tinkercad maken.

MrCrown

Citaat van: thepsych op 21-04-2023  13:32 uBij het monteren moet de pomp in de steun en dan moet je ronddraaien. Komt de steun dan niet tegen de pootjes of andere uitsteeksels aan de onderzijde. Ik denk dan aan het basisplaatje waar de pompsteun op staat?
Als dit monteren geen probleem is dan kan ik wel een passende versie in Tinkercad maken.

Als de steun even groot is als de pomp, dan past het. De pomp moet je er ook opdraaien. Is dat een idee?

thepsych

Citaat van: MrCrown op 21-04-2023  15:00 uAls de steun even groot is als de pomp, dan past het. De pomp moet je er ook opdraaien. Is dat een idee?
Steun loop van de twee uiterste gaten: als je tenminste 4 boutjes wil gebruiken dan is dat ongeveer 18 cm, de pomp is 13-14 cm. Dus kleiner. Kan een plaat van 18 cm ronddraaien en komt die niet tegen de pootjes? Anders moet het plaatje kleiner worden en met twee boutjes vastgezet worden. En ik weet niet of dat voldoende extra steun geeft. Of toch maar gewoon de conservatieve steun gebruiken en twee gaatjes boren?

Schuif

Helaas, ik wil de STL downloaden, maar deze schijnt niet meer op het forum aanwezig te zijn.
Is er iemand die mij hier aan kan helpen?

thepsych

Citaat van: Schuif op 17-07-2023  11:58 uHelaas, ik wil de STL downloaden, maar deze schijnt niet meer op het forum aanwezig te zijn.
Is er iemand die mij hier aan kan helpen?

Op verzoek de .stl bestanden

Schuif

Josss

Zou iemand voor mij de twee verschillende steunen in het tweede bericht hierboven kunnen printen.

Ik heb de 24 versie.

Uiteraard betaal ik graag onkosten en opsturen.

thepsych

Citaat van: Josss op 17-07-2024  19:12 uZou iemand voor mij de twee verschillende steunen in het tweede bericht hierboven kunnen printen.

Ik heb de 24 versie.

Uiteraard betaal ik graag onkosten en opsturen.

Momenteel heb ik weinig tijd maar ook materiaal om te printen.Dus nu even niet maar tzt kan het wel . Misschien iemand anders. Overigens staat me bij dat iemand het heeft laten doen bij een firma maar dat weet ik zo gauw niet.

Josss

Citaat van: thepsych op 18-07-2024  16:57 uMomenteel heb ik weinig tijd maar ook materiaal om te printen.Dus nu even niet maar tzt kan het wel . Misschien iemand anders. Overigens staat me bij dat iemand het heeft laten doen bij een firma maar dat weet ik zo gauw niet.

Ik heb een offerte opgevraagd, Dat was 77,- inclusief bezorgen.
Geeft niks als het een poosje duurt, ik heb geduld. Maar als iemand anders er tijd voor heeft hoor ik het graag.

thepsych

ja 77 euro is veel te veel. Materiaal is misschien 5 euro. wordt vervolgd

Schanulleke

Misschien stomme vraag, maar dit kan natuurljk niet in PLA worden geprint, eea wordt zeiknat?

Josss

Citaat van: Schanulleke op 19-07-2024  07:22 uMisschien stomme vraag, maar dit kan natuurljk niet in PLA worden geprint, eea wordt zeiknat?

Ik heb nu een offerte van 24 euro in PETG.
Morgen haal ik het op.

Schanulleke

Laat ff weten of het werkt. Ik heb ook zo'n Fastwasher 12 en kan, als ik iemand voorzie van wat alcoholische versnaperingen. gelukkig op het werk 3D-printen.

Josss

Citaat van: Schanulleke op 19-07-2024  13:56 uLaat ff weten of het werkt. Ik heb ook zo'n Fastwasher 12 en kan, als ik iemand voorzie van wat alcoholische versnaperingen. gelukkig op het werk 3D-printen.

Graag, ik moest 50 procent aanbetalen en kan niks vinden over ze op Google.

Ik begreep je verkeerd denk ik, ik koop ze daar niet, maar wacht geduldig tot iemand het voor me kan printen. Anders laat je ze op je werk printen en stuur je ze naar mij, probeer ik ze uit en laat het je weten 😀

Schanulleke

Welk bestand wil je dan geprint hebben? Ik kan het proberen, maar moet ff kijken of die lui niet op vakantie zijn volgende week.

Josss

Citaat van: Schanulleke op 19-07-2024  14:26 uWelk bestand wil je dan geprint hebben? Ik kan het proberen, maar moet ff kijken of die lui niet op vakantie zijn volgende week.

Ze staan in bericht 59 hierboven.
Ik hoor het wel, het is vakantietijd.
Van ieder bestand twee, totaal gaat het om 4 beugels.

Schanulleke

thepsych

Citaat van: Schanulleke op 19-07-2024  15:36 uIk ga het proberen.
Ik zie dat er een betaalbare optie in beeld komt, dus ik denk dat ik me even op de achtergrond plaats...

Schanulleke

Ze hebben alleen PLA, dus het gaat op korte termijn niet lukken.

Josss

Citaat van: Schanulleke op 22-07-2024  09:08 uZe hebben alleen PLA, dus het gaat op korte termijn niet lukken.

Pla is ook goed, mijn stiefzoon heeft het aan een vriend gevraagd, hopelijk gaat dat lukken.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.