Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Voorstellen: Yke

Gestart door yke, 10-12-2021 15:23 u

Vorige topic - Volgende topic

yke

Hallo,
Mijn naam is Yke, 31 jaar oud en woon in het noorden van het land in een dorp genaamd Opende. Op de grens van Groningen en Friesland.
Heb samen met mijn zwager en vader een starter set aangeschaft van BrewMonk 30 liter bij Van der Kooy.
Heb tevens zelf een vergistingskast gebouwd van een oude koelkast in combinatie met een Inkbird.
Hebben twee week geleden ons eerste bier gebrouwen, namelijk 20l blond en 20l IPA.
Deze worden aanstaande zondag gebotteld.
Voor de rest liggen mijn hobby's bij motor rijden, zowel op de straat als onverhard (enduro rijden).
Ik hoop dat ik veel informatie vind op dit forum en dat ik mogelijk in de toekomst ook iets kan bijdragen.

Ik heb ook al een vraag die waarschijnlijk erg simpel is. Ik kijk naar recepten op de app Brewfather. Hier staat dan uiteindelijk bij de gist bijvoorbeeld 2 pkg. Wat betekent die 2 pkg? en voornamelijk dus die pkg.

Fractus

Welkom yke! Een hele mooie startersset, daar zul je veel plezier aan beleven! Schroom niet om vragen te stellen op het forum, en eventueel hulp te vragen zoals bij het maken van recepten.

Wat betreft je eerste vraag: 2 pkg is 2 packages, oftewel 2 verpakkingen/zakjes, uit het Engels.

joenedu

Welkom Yke! Leuk, Opende is hier niet ver vandaan (Nieuw-Roden), we komen nog wel eens op het blote voetenpad  ;D
Veel brouwplezier!

HarryL

Welkom Yke!
Alweer een brouwer uit het noorden :-)
Leuk hoor! Ik kom zelf uit Assen!!

Veel brouwplezier!!

yke

Citaat van: joenedu op 15-12-2021  11:50 uWelkom Yke! Leuk, Opende is hier niet ver vandaan (Nieuw-Roden), we komen nog wel eens op het blote voetenpad  ;D
Veel brouwplezier!
We brouwen in Opende maar mijn zwager komt uit Roden, dat is helemaal dichtbij.

Koenders

Ha gezellig, op de "skieding". Welkom!

joenedu

Citaat van: yke op 15-12-2021  18:39 uWe brouwen in Opende maar mijn zwager komt uit Roden, dat is helemaal dichtbij.
Dat is inderdaad dichtbij! Dat maakt het eens uitwisselen van een biertje wat makkelijker  :proost:

Vergelijkbare Topics (7)

6094

Reacties: 2
Gelezen: 1784

38059

Reacties: 15
Gelezen: 2831

41177

Reacties: 1
Gelezen: 672

36169

Gelezen: 929

39129

Reacties: 4
Gelezen: 1147

34125

Reacties: 2
Gelezen: 1121

31554

Gelezen: 1207

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.