Hobbybrouwen > Apparatuur

Mattmill schrootmolen afstand

(1/2) > >>

Ricky:
Beste hobbybrouwers.
Ik heb een nieuwe schrootmolen gekocht van mattmill.

"Mattmill Schrootmolen geheel van rvs met walsen."

Ik heb hem afgesteld maar tijdens het schroten draait de knop om hem af te stellen.
Nu is het niet een ramp want je kan hem met de hand vasthouden maar mooi is het niet.
Iemand ook hier ervaring mee?

Gr. Ricky

Wildor:
Het is inderdaad lastig als je instelling steeds veranderd.
Wat je zou kunnen overwegen is om een druppeltje Loctite bovenin bij de schroef te laten lopen, dat spul houdt schroefverbindingen uitstekend op zijn plaats en trilt niet los.

Voorgestelde methode:
- Instelling terug opendraaien
- Druppeltje Loctite
- Instelling opdraaien tot gewenste opening en 24hr laten rusten

Ik zou op bijv. Amazon kijken voor een ‘Loctite 243’ die goed houdt, maar met medium kracht nog open te draaien is mocht je ooit een andere positie willen. (Bijv fijnschroten voor BIAB)

Wildor

bierfan:
Zitten er aan de zijkant geen schroeven om de wals op zn plaats te houden? Anders is dit nogal een ontwerpfout.

beermenke:
Ok heb geen mattmill maar heb bij de borgmoeren die de instellingen vasthoud een extra borgmoer gedraaid. Die gaan niet meer los uit z'n eigen. Deed ie soms wél.

Snelbier:

--- Citaat van: Ricky op 01-12-2021  11:14 u ---... nieuwe schrootmolen gekocht van mattmill.
Ik heb hem afgesteld maar tijdens het schroten draait de knop om hem af te stellen....

--- Einde van citaat ---
Die stelschroef moet je borgen na afstelling..
Als het goed is zitten op je plaatje aan rechterkant 2 schroeven, die zetten de stel-as vast.
Succes, Snelbier

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie