Hobbybrouwen > Grondstoffen

Pilsmout als basismout in IPA?

(1/2) > >>

LAM:
Beste medebrouwers,
Binnenkort ga ik naar een van de brouwwinkels in Nederland, en ik ga vast inslaan voor begin 2022. Op de planning staat een IPA met Cascade uit eigen tuin.
Normaal gesproken bevat een IPA voor zover ik weet, altijd Engelse Pale Ale mout als basismout. Dit staat tot nu toe nog op het boodschappenlijstje, maar ik kan het eigenlijk niet goed kwijt. Wl heb ik nog een hele grote zak Swaen Pilsmout staan.
Er zijn wat discussies over wat nou precies het smaakverschil is tussen Pale Ale mout en Pilsmout, dus vandaar mijn vraag: kan ik de volledige stort Pale Ale mout vervangen voor Pilsmout?
Alvast bedankt! :)

biking rebel:

--- Citaat van: LAM op 01-12-2021  10:46 u ---Beste medebrouwers,
Binnenkort ga ik naar een van de brouwwinkels in Nederland, en ik ga vast inslaan voor begin 2022. Op de planning staat een IPA met Cascade uit eigen tuin.
Normaal gesproken bevat een IPA voor zover ik weet, altijd Engelse Pale Ale mout als basismout. Dit staat tot nu toe nog op het boodschappenlijstje, maar ik kan het eigenlijk niet goed kwijt. Wl heb ik nog een hele grote zak Swaen Pilsmout staan.
Er zijn wat discussies over wat nou precies het smaakverschil is tussen Pale Ale mout en Pilsmout, dus vandaar mijn vraag: kan ik de volledige stort Pale Ale mout vervangen voor Pilsmout?
Alvast bedankt! :)

--- Einde van citaat ---

Ja hoor, de smaak zal iets anders zijn, maar verder geen probleem.

goom:
Als je het verschil in smaak wilt weten...neem een hapje mout en kauw er op....

LAM:

--- Citaat van: goom op 01-12-2021  11:58 u ---Als je het verschil in smaak wilt weten...neem een hapje mout en kauw er op....

--- Einde van citaat ---
Hahahaha heerlijk! Ik zal eens wat experimenteren.

Bram86:
Als je kijkt op het oude etiket van Vuur & Vlam van De Molen, dan zie je dat ze ook pilsmout gebruiken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie