Hobbybrouwen > Algemene vragen hobbybrouwen

Oei… ik groei !

(1/11) > >>

Boxem:
Sinds ik mijn eigen gebrouwen bier drink ben ik al meer als 5 kg gegroeid.
Ik zat al jaren op t zelfde gewicht en nu in 1 jaar tijd is het mis.
Kan dat van mijn eigen bier komen?
Hiervoor dronk ik altijd Grolsch, dus ik ben eens gaan meten.
SG van Grolsch uit de fles 1008
SG van “Drupje”uit de fles 1014
Heb ik te maken met onvergistbare suikers?
Word je daar dik van?
En zo ja…
Wat kan ik veranderen aan mijn recept?

Dank U

Bvk1983:

--- Citaat van: Boxem op 30-11-2021  20:02 u ---Sinds ik mijn eigen gebrouwen bier drink ben ik al meer als 5 kg gegroeid.
Word je daar dik van?
En zo ja…

Dank U
--- Einde van citaat ---

Ik weet niet of je Brewfather gebruikt maar die rekent het aantal kcal uit per 100 ml. Kijk daar maar eens en er wordt al veel duidelijk denk ik. Met name de zwaardere bieren zijn echt calorieënbommen.

Eriks:

--- Citaat van: Bvk1983 op 30-11-2021  22:17 u ---Ik weet niet of je Brewfather gebruikt maar die rekent het aantal kcal uit per 100 ml. Kijk daar maar eens en er wordt al veel duidelijk denk ik. Met name de zwaardere bieren zijn echt calorieënbommen.

--- Einde van citaat ---

BrouwHulp rekent ook calorieën uit. Eind SG heeft er volgens mij weinig mee te maken, Begin SG doet het hem.

JanDeGraaff:

--- Citaat van: Boxem op 30-11-2021  20:02 u ---Sinds ik mijn eigen gebrouwen bier drink ben ik al meer als 5 kg gegroeid.
Word je daar dik van?
En zo ja…

Dank U
--- Einde van citaat ---
Er zijn tientallen redenen te verzinnen – leeftijd, stoppen met roken, andere eetgewoontes, ander voedsel, weinig beweging/sporten, meer drinken en ga zo maar door. De Corona-pandemie heeft ook niet geholpen, dat heeft voor veel mensen tot een verstoring van hun vaste ritmes, rituelen en gebruiken geleid. Je zou de enige niet zijn die bij gevolg is aangekomen.

Als je het in bier zoekt zijn er drie primaire oorzaken: de hoeveelheid, de frequentie en het alcoholpercentage. Als deze alle drie omhoog zijn gegaan dan heb je een groot deel van het probleem te pakken.

Alcohol is dikmakend; vandaar ook de aanduiding 'Bierbuik'...

Een diëtist (m/v) kan je helpen te achterhalen waar die 5 kilo's vandaan zijn gekomen en ze weer kwijt te raken.

seed7:

--- Citaat van: Boxem op 30-11-2021  20:02 u ---Wat kan ik veranderen aan mijn recept?

--- Einde van citaat ---

Lager begin SG, relatief lager eind SG. Bitters, Saisons, zuurbier. Als je denkt dat het daar door komt.

Ingo

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie