Nieuws:

Help mee aan het verbeteren van het forum via een donatie. Klik hier,

Hoofdmenu

Dry-hoppen en infectiegevaar

Gestart door Caspar, 26-05-2006 08:36 u

Vorige topic - Volgende topic

Caspar

Hoi Hoi,

Ik ga over 3 weken een barley wine brouwen die ik wil gaan dry-hoppen met een restantje fuggle. Het pakje fuggle hop is echter 2 maanden geleden al geopend, waarna deze in een lucht-dicht bakje bewaard is.

Is het verantwoord om deze hop bij het lageren toe te voegen, hoe groot is de kans op infectie?

Ik vermoed dat er al voldoende alcohol in het bier zit, waardoor de kans op infectie erg klein is... maar misschien is het verstandiger een vers pakje aan te schaffen  :weetniet:

Ik ga er vanuit dat jullie ondertussen weer wat meer ervaring hebben ;)

http://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,519.0.html

Johannes

He Caspar,

Als je hop gewoon droog is en je er niet teveel met je vieze tengels aan hebt gezeten, niks aan het handje. Zoals jij het bewaard hebt kan er zeker niks mis gaan.

groet Johannes

Adrie

Dit onderwerp is op dit forum al eerder besproken en de consensus was dat er geen gevaar is voor infecties vanwege de zuurgraad van het bier, het alcoholgehalte en het feit dat er voor schimmels en bacteriƫn op gedroogde hop weinig te halen valt. Zelf koudhop ik regelmatig en mijn bieren hebben nog nooit hierdoor een infectie opgelopen.

Caspar

Ok mannen,

Ik heb voldoende vertrouwen!

Vergelijkbare Topics (7)

36116

Reacties: 15
Gelezen: 2174

17900

Gestart door Robinj

Reacties: 15
Gelezen: 10248

42319

Gestart door rubus

Reacties: 7
Gelezen: 1116

33678

Gestart door Mathijsz

Reacties: 18
Gelezen: 4152

40941

Reacties: 12
Gelezen: 1547

41953

Reacties: 7
Gelezen: 1402

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.