Garkeller Pro gistvat 15 liter

Gestart door biking rebel, 24-11-2021 10:59 u

Vorige topic - Volgende topic

biking rebel

Allen ik kwam een nieuw gistvat tegen op de website van Klarstein:
https://www.klarstein.nl/Huishoudelijke-Apparaten/Zelf-bier-maken/Gaerkeller-Pro-fermentatieketel-15-liter-gistafvoerventiel-304-roestvrij-Gaerkeller-Pro-fermentatieketel-15-liter-gistafvoerventiel-304-roestvrij-staal.html

Even los van de kwaliteit en dergelijke. Weet iemand waar je vervangende siliconen dichting kunt krijgen voor de deksel? Klarstein zelf levert alleen een compleet gistvat.
De andere ringen en kranen zou ik wel los kunnen krijgen mochten ze ooit defect gaan.

Jan de Graaff

Oei, wel een klein volume voor dat geld...
De 30 L EasyBrew Fermenting Bucket is slechts 9 euro duurder en een stuk flexibeler inzetbaar.
15 liter netto betekent min of meer voor batches van zo'n 7 tot 8 liter om voldoende kopruimte te houden.
Als dit volume voldoende is, zou ik persoonlijk liever 20 euro meer uitgeven en € 169 betalen voor de Brewbucket Mini van 13,5 liter. Daarvan weet je vrij zeker dat reserveonderdelen goed verkrijgbaar zijn. Maar goed, dat is, als gezegd, persoonlijk.

Voor Klarstein reserveonderdelen: Ik heb het nog niet aan de hand gehad, maar ik heb mij laten vertellen dat Klarstein goede service biedt wat dat betreft. Maar dat heb ik dus uit tweede (of meerdere) hand. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. (Hoop handen, zo ;) )

biking rebel

Citaat van: JanDeGraaff op 24-11-2021  12:11 uOei, wel een klein volume voor dat geld...
De 30 L EasyBrew Fermenting Bucket is slechts 9 euro duurder en een stuk flexibeler inzetbaar.
15 liter netto betekent min of meer voor batches van zo'n 7 tot 8 liter om voldoende kopruimte te houden.
Als dit volume voldoende is, zou ik persoonlijk liever 20 euro meer uitgeven en €169 betalen voor de Brewbucket Mini van 13,5 liter. Daarvan weet je vrij zeker dat reserveonderdelen goed verkrijgbaar zijn. Maar goed, dat is, als gezegd, persoonlijk.

Voor Klarstein reserveonderdelen: Ik heb het nog niet aan de hand gehad, maar ik heb mij laten vertellen dat Klarstein goede service biedt wat dat betreft. Maar dat heb ik dus uit tweede (of meerdere) hand. Ik durf er mijn hand niet voor in het vuur te steken. (Hoop handen, zo ;) )

"Even los van de kwaliteit en dergelijke."

Als je geen antwoord hebt op mijn vraag, kun je dan geen reactie plaatsen? Dank!

Bvk1983

Hij geeft toch een antwoord op je reserve onderdelen vraag? En eerlijk gezegd snap ik zijn opmerking over prijs/inhoud verhouding ook wel.

biking rebel

Citaat van: Bvk1983 op 24-11-2021  13:28 uHij geeft toch een antwoord op je reserve onderdelen vraag? En eerlijk gezegd snap ik zijn opmerking over prijs/inhoud verhouding ook wel.

Ik wil voorkomen dat dit het zoveelste topic over gistvaten wordt met daarin een verzameling van meningen en ongevraagd advies die mij niet interesseren in dit geval. Ik wil alleen weten of iemand weet waar je een losse siliconen ring voor het deksel kan halen. Als iemand die vraag zou kunnen beantwoorden zou ik heel erg geholpen zijn. Heb je geen idee, gebruik dan de andere gistvat topics om te reageren.

Bvk1983

Citaat van: biking rebel op 24-11-2021  14:15 uIk wil voorkomen dat dit het zoveelste topic over gistvaten wordt met daarin een verzameling van meningen en ongevraagd advies die mij niet interesseren in dit geval. Ik wil alleen weten of iemand weet waar je een losse siliconen ring voor het deksel kan halen. Als iemand die vraag zou kunnen beantwoorden zou ik heel erg geholpen zijn. Heb je geen idee, gebruik dan de andere gistvat topics om te reageren.

Het is een forum, daar wordt gediscussieerd. Ik denk niet dat je de leden op kunt leggen wat ze wel en niet mogen antwoorden op jouw vragen.

Ontopic dan: als Klarstein het zelf niet levert geef ik je weinig kans. Als ik me niet vergis wordt dat merk ook niet verkocht door de (grotere) brouwdealers.

Hans E. Pans

Is het nog gelukt met die afdichtingsring voor de Klarstein Garkeller Pro 15 liter? Denk zelf ook over dat fermentatievat. De beschikbaarheid van vervangingsonderdelen is toch wel een doorslaggevende factor bij het overwegen van een aanschaf.

CeesM

Citaat van: biking rebel op 24-11-2021  14:15 uIk wil voorkomen dat dit het zoveelste topic over gistvaten wordt met daarin een verzameling van meningen en ongevraagd advies die mij niet interesseren in dit geval. Ik wil alleen weten of iemand weet waar je een losse siliconen ring voor het deksel kan halen. Als iemand die vraag zou kunnen beantwoorden zou ik heel erg geholpen zijn. Heb je geen idee, gebruik dan de andere gistvat topics om te reageren.

Jij bent de eerste met zo'n vraag. Waarschijnlijk ook de enige die voor aanschaf van iets bekijkt of er reserve onderdelen verkrijgbaar zijn. Voor zover ik weet heeft de aanwezige afsluitring weinig te lijden.

Hans E. Pans

Citaat van: CeesM op 15-09-2022  15:38 uJij bent de eerste met zo'n vraag. Waarschijnlijk ook de enige die voor aanschaf van iets bekijkt of er reserve onderdelen verkrijgbaar zijn. Voor zover ik weet heeft de aanwezige afsluitring weinig te lijden.

Bij de aanschaf van mijn SS Brewtech fermentatievat kocht ik direct een reserve siliconen afsluitring. Ook voor de false bottom van mijn Brewtech ketel kocht ik een extra siliconenrand. Just to be sure. 😄

Jan de Graaff

Ga er bij Klarstein niet vanuit dat reserve-onderdelen los verkrijgbaar zijn.
Indien ze wettelijk verplicht zijn deze te leveren – lees: vanuit garantieverplichtingen – dan doen ze dat natuurlijk wel, maar het zou mij niets verbazen als zij daar een item uit de voorraad voor kanibaliseren.
Anders dan dat is het, vermoed ik met vrij grote zekerheid, een kansloze missie.

Ik heb overigens zelf ook een Klarstein ketel en ik ben er tevreden over, dus het is zeker niet de kift...

Kom ik toch weer terug op mijn eerdere aanbeveling: Als je bij voorbaat wilt weten of er reserve-onderdelen verkrijgbaar zijn kom je bij andere, duurdere merken uit. SS Brewtech is, zoals gezegd, erg goed daarin en daar betaal je voor. Kegland (Brewzilla e.d.) is er ook best sterk in, maar ook duurder want Australisch en dus andere kant van de wereld.

Citaat van: Hans E. Pans op 15-09-2022  19:10 uBij de aanschaf van mijn SS Brewtech fermentatievat kocht ik direct een reserve siliconen afsluitring. Ook voor de false bottom van mijn Brewtech ketel kocht ik een extra siliconenrand. Just to be sure.
"Just to be sure" en omdat het kon bij SS Brewtech...

Hans E. Pans

Yes, daarom heb ik Klarstein qua vergistingsvat toch maar links laten liggen, inmiddels een tweede vergistingsvat van SS Brewtech.

biking rebel

Citaat van: Hans E. Pans op 15-09-2022  12:02 uIs het nog gelukt met die afdichtingsring voor de Klarstein Garkeller Pro 15 liter? Denk zelf ook over dat fermentatievat. De beschikbaarheid van vervangingsonderdelen is toch wel een doorslaggevende factor bij het overwegen van een aanschaf.

Ik heb naast de Brew Bucket mini en de Brewbucket 27l die ik al had, een tweede Brew Bucket mini aangeschaft aangezien je bij Ss prima zit qua reserve onderdelen. Zonde om iets weg te moeten gooien als het weer met een paar nieuwe siliconen ringen goed is.

Bedrijven die producten leveren die je bij een klein defect moet weggooien vermijd ik liever.

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.