Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Grainfather G30 + bijna complete brouwerij  (gelezen 608 keer)

Offline Tripppel PPP

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobby: Brouwen.........Beroep: Microbioloog
Grainfather G30 + bijna complete brouwerij
« Gepost op: 17-11-2021 15:20 u »
Zie martplaats advertentie:
https://www.marktplaats.nl/plaats/m1774435471/view

Grainfather 30 liter brouwketel, compleet pakket + bijna complete brouwerij!

De Grainfather G30, een 30 liter computergestuurde brouwketel met tegenstroom wortkoeler bedoeld om per keer tot zo’n 25 liter bier te kunnen brouwen.
Maisch, spoel, kook, koel en filter en dit alles in 1 machine!
Dit model beschikt over de vernieuwde Grainfather Connect Control box waarmee u op afstand doormiddel van Bluetooth uw Grainfather kunt bedienen middels een app (nu ook in het Nederlands) op uw smartphone of tablet.
Een koperen tegenstroom Wortkoeler. (koperen binnenwerk voor het wort met een omhulsel waar in tegengestelde richting koud water stroomt om het wort zeer snel te koelen zodat de kans op besmetting uiterst klein is.
Uniek is ook de comunity op de site van de fabrikant. Je kunt daar recepten maken en zelfs bestaande recepten downloaden en het recept met het gehele maischschema via uw telefoon of tablet naar de Connect Controll Box sturen. U hoeft dan geen tijden en temperaturen meer in te stellen. Alles gaat vanzelf.

De Grainfather is omgebouwd naar camlock aansluiting voor de sparge-arm (werkt makkelijker). De originele sparge arm  wordt ook meegeleverd en is gewoon weer opschroefbaar.

De grainfather is ongeveer 25 keer gebruikt en alles werkt perfect!

Wat zit er verder allemaal bij:
-FastFerment gistingsvat inclusief statief en ophangbeugels; De FastFerment™ is een alles-in-een, conisch gistingsvat voor bier en wijn, vervaardigd uit voedselveilig hogedichtheidpolyetheen (HDPE). Zowel primaire als secundaire vergisting in één vat, geen overheveling nodig. Plaatsbesparend en gemakkelijk schoon te maken. Inhoud: 30 liter.
-FastFerment™ isolatiemantel: Speciaal ontworpen voor het FastFerment™ gistingsvat.
behoudt de ideale temperatuur om te brouwen past perfect op de wandbeugels en de standaard, het waterslot blijft zichtbaar, sluit gemakkelijk met 2 ritsen.
-Extra gistingsvat (inclusief kraantje en waterslot)
-Bulldog Malt Mill schrootmolen; Deze RVS Bulldog moutmolen is een verstelbare schrootmolen. Bepaal zelf hoe fijn je het mout schroot. Inclusief adapter voor gebruik met boormachine en handzwengel.
-flessen droogrek
-twee false bottem filters. 1 van Robobrew en 1 extra dikke RVS van BacBrewing en 1 extra fijn mesh filter voor de moutkorf (BacBrewing).
-lauterhex filterspiraal (nooit gebruikt) zou eventueel het filter van de grainfather kunnen vervangen.
-Grote hopspider
-Hydrometer
-RVS afvulpijpje
-Originele documentatie
-Diverse reserve onderdelen, oa alle reserve silicone seals voor de grainfather

Vraagprijs € 700,-

foto's zie marktplaats advertentie.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tukker1968

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Grainfather G30 + bijna complete brouwerij
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2021 21:32 u »
Hoi

Heb als beginner belangstelling voor de complete set. Ik zie op marktplaats bieden van 550 staan. ik weet niet of je haast met verkopen hebt en hoe lang je blijft wachten maar ik bied je 600 voor het complete spul mits alles goed, heel en werkend. Ik kan cash betalen zit alleen ff met het ophaalmoment. Dat zou op z'n vroegst volgende week kunnen.

grt. Michel

Offline Tripppel PPP

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobby: Brouwen.........Beroep: Microbioloog
« Reactie #2 Gepost op: 17-11-2021 21:57 u »
Hallo Michel,

De grainfather is gebruikt maar werkt 100%. Ik heb er een paar weken geleden mijn laatste biertje mee gebrouwen. Ik heb nu zelf een G40 gekocht, omdat ik Grainfather een zeer betrouwbaar merk vind. Alle andere spullen zijn ook gebruikt maar functioneren allemaal. Ik heb de advertentie vandaag pas geplaatst dus ik wacht nog een paar dagen zodat iedereen een kans krijgt om te bieden en om te kijken of er nog meer geboden wordt :-). Ik laat het je je zo spoedig mogelijk weten. Ophalen volgende week zou dan geen probleem zijn.

MVG Vincent

Offline JanDeGraaff

• Super lid
  • Bier is het antwoord. Ben alleen ff de vraag kwijt
« Reactie #3 Gepost op: 17-11-2021 22:41 u »
Michel,
Ik zou als ik jou was je telefoonnummer weghalen uit je post. Je kunt die beter in een PM sturen als het al nodig is.
Door 'm hier te laten staan kan letterlijk de hele wereld er wat mee gaan doen, en dat wil je niet...

Tags: