Stel je voor: Wessel hier

Gestart door Captain Hatteras, 10-11-2021 21:58 u

Vorige topic - Volgende topic

Captain Hatteras

Hoi allemaal!

Ik ben al bijna een jaar lid van dit forum maar nog niet veel aan bij gedragen. Het leek me nu wel tijd om mezelf maar eens voor te stellen.
Mijn naam is Wessel, ik ben nu 24 jaar oud en ik kom uit Bergen op Zoom. Momenteel studeer ik Technische Natuurkunde aan de hogeschool in Eindhoven. Als bijbaan werk ik nu al enkele jaren als barman in een Biercafe/poolcentrum. Vanuit mijn bijbaan ben ik steeds meer gaan leren over bier, en heb ik steeds geprobeerd om mijn kennis over dit onderwerp te verbreden. Maar een van de beste manieren om meer over bier te weten te komen, is natuurlijk zelf brouwen van bier. Vorig jaar ben me gaan verdiepen om bierbrouwen als hobby er bij te gaan doen. Hier voor de hulp van mijn twee boers er bij geroepen als 2 brouwmaatjes.

Paar jaar terug al samen met mijn broers bier gebrouwen via zo'n pakket van Brouwbroeders. Vorig jaar begonnen te brouwen in een 10 L pan volgens de BIAB methode. Hier hebben we paar keer mee gebrouwen maar snel besloten om toch iets op te schalen. Dus de 10 L pan is nu omgedoopt tot spoelwater pan naast 2 oude emaillen weckpannen van rond 30 L voor maischen en koken. Veel van onze huidige opstelling is op budget gekocht en bestaat nu uit de eerder genoemde weckpannen, twee 15 L gistflessen, een tweedehands schijven schrootmolen, zelf gemaakte hevelfilter en een wortkoeler voor een Easybrew die ik in de aanbieding gekocht heb. Van het weekend hebben we hier voor het eerst mee gebrouwen, duurde veel langer dan verwacht en nog niet alles ging volgens plan maar de gistflessen staan nu mooi te borrelen!

Tot nu to nog niet bepaald lekker bier gebrouwen, denk dat paar keer ook het bier besmet is geraakt bij het bottelen. Hoop dat ik met behulp van het forum meer succes zal hebben in de toekomst!

Meeste bierstijlen kan ik wel waarderen maar zelf ben ik een groot fan van Foederbieren. Een kijkje achter de schermen bij speciaal bier brouwerijen vind ik ook erg gaaf! Zelf ben ik benieuwd naar de smaken die gisten geven aan bier, lijkt me ook erg leuk om zelf gist op te kweken uit b.v flessen en hier mee te experimenteren. Maar helaas kan ik nog niet temperatuur gecontroleerd vergisten.

Groetjes Wessel

Jacques

Welkom op het forum Wessel.

Bierbrouwen is als het bereiden van een maaltijd. Hoe vaker je brouwt des te makkelijker het gaat en des te meer gevoel je krijgt voor de grondstoffen.

Brouwen, brouwen en brouwen is mijn advies!

StudentBouwerT

Hi Wessel,

Wat een interessant verhaal. Momenteel doe ik research naar speciaalbier en hobbybrouwers. Mijn naam is Tobias Hayes en ik ben student creative business aan de hogeschool van Amsterdam. Graag zou ik jou een paar vragen stellen over jouw hobby. Max 15 minuten.

Heb jij wellicht deze week ergens de tijd voor mij? Ik hoor graag van je.

Groet,
Tobias Hayes

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.