Bierbrouwers , brouwverenigingen Almere / Flevoland

Gestart door Thijs Triple, 09-11-2021 22:14 u

Vorige topic - Volgende topic

Thijs Triple

Goedenavond,

ik ben nu toe aan hopelijk mijn 4e brouw binnenkort, en ik probeer dit aan veel vrienden te laten proeven en tot nu toe positief.
maar doe het graag ook met medebrouwers voor tips en gezelligheid natuurlijk.

Nu vond ik in Almere Bierbrouwgilde Gambrinius maar die zijn vol en hebben een ledenstop.
Zijn er nog Mensen omgeving Almere of Flevoland met een leuke vereniging waar nog plek is?

Hoor het graag via dit topic of stuur me een bericht :biersmile:

Thijs
Almere

Thijs Triple

Nou we zijn even verder en ben ondertussen lid geweest van Gambinus, erg gezellig in het motorhonk in Almere. Echter, sinds december 2022 ook tegelijk vrijwilliger geworden van Stadsbrouwerij de kemphaan. Hierbij kan ik ook helpen met het meebrouwen in de brouwerij en doe er tegenwoordig ook de instagram van.

Maar vanwege drukte gestopt met Gambrinus, maar thuisbrouwen doen we nog zeker wel. Zijn er nu nog meer mensen uit Almere die thuisbrouwen hier?

mvg Thijs

oneman

Citaat van: Thijs Triple op 02-08-2023  16:42 uZijn er nu nog meer mensen uit almere die thuisbrouwen hier?
Jazeker...

oneman

Wijbrouwers

Mooi om te zien dat Gambrinus nog bestaat. We waren ze kwijt geraakt de afgelopen jaren. Wel jammer dat ze geen website hebben. Hun site linkt door naar Facebook. Tja, dat hebben we niet.

En ook mooi om te zien dat de Kemphaan er nog is. Die heeft het ook zwaar gehad volgens mij de laatste jaren.
In die brouwerij hebben wij de fijne kneepjes van het brouwen geleerd van Lex.

Overigens komen wij niet uit Almere maar wel uit Flevoland, Noordoostpolder.

Thijs Triple

Citaat van: Wijbrouwers op 03-08-2023  09:10 uM

Overigens komen wij niet uit Almere maar wel uit Flevoland, Noordoostpolder.

Ja daar moet ook gedronken worden toch?

Thijs Triple

Citaat van: oneman op 02-08-2023  17:26 uJazeker...

oneman

En test jij jouw bieren nog op een vereniging, of gewoon met vrienden uit Almere? :proost:

oneman

Citaat van: Thijs Triple op 27-10-2023  23:27 uEn test jij jouw bieren nog op een vereniging, of gewoon met vrienden uit Almere? :proost:
Mijn bier wordt naast mij gedronken door mijn vrouw en enkele bezoekende vrienden. Ben niet sociaal genoeg voor een gilde vrees ik.

oneman

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.

Het boek van de beheerder van deze site.