Algemeen > Algemeen

Bierabonnement, doen of niet?

(1/3) > >>

Novice77:
Zijn er hier mensen die een bierabonnement hebben? Daarmee bedoel ik een periodieke zending speciaalbier die thuis afgeleverd wordt. Dit lijkt me wel wat, naast mijn voorraadjes zelfgebrouwen bier natuurlijk  :proost:
Ik zou graag willen weten wat de ervaringen zijn (is het afwisselend genoeg, op tijd, verrassend etc). En welk abonnement heb je precies? Is het het geld waard?
Alvast dank voor de reacties!

Willem Broekema:
Ik heb bewust geen abonnement. Om de reden dat ik niet altijd zin heb in juist dát biertje uit het pakket.
Stel je hebt een pakket met alleen blonde bieren of bieren van één brouwer. Grote kans dat ik nu nét zin heb in een (donker) biertje dat niet in dat pakket zit…

Natuurlijk ben jij anders dan ik, en kan dit heel goed werken voor jou. Dan zou ik dat zeker doen. Het is natuurlijk ook een mooie kans om steeds een ander soort bier te kunnen drinken, die je anders nooit zou drinken. En dat kan weer leiden tot een nieuw brouwsel… :biersmile:

PDGRRR:

--- Citaat van: Willem Broekema op 06-11-2021  20:03 u ---[...]
Stel je hebt een pakket met alleen blonde bieren of bieren van één brouwer. Grote kans dat ik nu nét zin heb in een (donker) biertje dat niet in dat pakket zit…

--- Einde van citaat ---

Dat is voor mij de voornaamste reden om geen bierabonnement te nemen. Mijn buurman heeft 2 abonnementen; 1 van Frontaal en 1 Beerwulf-achtig concept (geloof ik). Van die Frontaal-pakketten krijg ik regelmatig het "lichte" spul omdat hij voornamelijk van tripels, quads en stouts houdt. Die lust ik ook wel, maar in juli/augustus heb ik meer zin in een paar lekker frisse saisons of een fruitige IPA's. Dat pakket van Frontaal is overigens wel goed, maar ik denk wel dat je snel het idee zult krijgen dat je een bier al eens eerder gedronken hebt. Ik denk dat je met een niet brouwerij-gebonden pakket meer afwisseling hebt.

--- Citaat van: Willem Broekema op 06-11-2021  20:03 u ---[...]
Het is natuurlijk ook een mooie kans om steeds een ander soort bier te kunnen drinken, die je anders nooit zou drinken. En dat kan weer leiden tot een nieuw brouwsel.

--- Einde van citaat ---

Dat is wel het grootste pluspunt van zo'n abonnement. In de winkel laat ik regelmatig een bier staan vanwege het merk, het biertype, het onzinverhaal op het etiket, bepaalde ingrediënten, et cetera. Als het dan in zo'n pakket zit ben je wat sneller geneigd het tóch te proeven en wordt je wellicht positief verrast.

Ik weet dat er abonnementen zijn waarbij je je voorkeuren kunt opgeven of zelfs je pakket kan laten samenstellen op basis van je gedronken bieren op Untappd. Alleen daar vrees ik weer dat dan de scores die je de gedronken biertjes gegeven hebt leidend worden. Mijn top 25 op Untappd bestaat uit quads, stouts, porters en barley wines en slechts 1x een IPA. Als ze dan vervolgens alleen naar de scores kijken en niet naar de frequentie zit ik straks iedere keer met een pakket dat ik met mes & vork moet eten ;)

Bierig:
Ik heb iedere maand een beernami pakket en dat bevalt me wel. Superverse ipa's, mooie mix van zware en lichtere bieren.. ze houden ook rekening met de seizoenen.. nu zat er bijvoorbeeld een american amber en een mooi bokbier bij. Ik heb deze al een maandje of 6 en het verrast me nog iedere keer.

HarryL:
Ik heb het niet, gezien ik al veel soorten heb gehad en liever zelf de "controle" heb over wat ik wil drinken/kopen :-)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie