Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Beginnersfout?!  (gelezen 703 keer)

Offline Weodorant

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Beginnersfout?!
« Gepost op: 28-10-2021 16:05 u »
Dag mensen, ik ben nieuw hier, eerste post. Al wel veel gelezen en geleerd van jullie berichten.

Reden van mijn bericht:

Vandaag na het koken / koelen / overgeheveld in een gistingsemmer. Ik kwam er al snel achter ( gist er net bij gedaan ) dat het kraantje lekte.

Ik besloot daarop om het geheel snel over te gieten in een ander emmer die ik nog had. Maar ik vraag me af of dat wel zo slim was....

Aankomende dagen hou ik het in de gaten, maar ik was benieuwd of iemand van jullie dit ook al eens overkomen is en het ook op dezelfde manier wilde oplossen.

Ik hoop dat het gaat lukken...

Groet

William 🍺👍

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online Snelbier

• Super lid
  • Land: nl
Re: Beginnersfout?!
« Reactie #1 Gepost op: 28-10-2021 16:43 u »
Goede actie.  Wat kan je anders doen.. Wachten tot alles op de vloer ligt? Desnoods gebruik je een wasteil, maar het mot naar ander vat.
Velen (ik ook) zijn je voorgegaan, zie het topic https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,11025.0.html voor alle blunders.
Bier wordt het zeker.  En als het nieuwe vat goed schoon was ga je zelfs geen verschil merken met 'normale' vergisting.
Proost, Snelbier

Offline Weodorant

• *
« Reactie #2 Gepost op: 28-10-2021 17:25 u »
Goed om te horen pffff... haha.

Ja, ik heb de emmer goed schoongemaakt en ontsmet voordat alles erin ging 😉

Dank voor de reactie, lucht op 😎🙏👌👍

Offline Weodorant

• *
« Reactie #3 Gepost op: 29-10-2021 07:28 u »
Gelukkig is gisteravond de vergisting gewoon begonnen. So far so good lijkt het wel.

Offline Erny

• Vol lid
  • Land: nl
  • Zoals het tapje thuis tapt, tapt het nergens
« Reactie #4 Gepost op: 29-10-2021 14:42 u »
Mijn oma zei altijd "komt goed jonge..."  :brouwen:

Tags: