Recepten > Discussie over recepten

Triple IPA met La Trappe gist?

(1/4) > >>

Bvk1983:
Nu ik vanavond mijn laatste brouwsel ga bottelen begin ik na te denken over het volgende recept. Het leek me wel weer leuk om gist op La Trappe gist op te kweken nadat het een keer goed uitpakte (Isid'or kloon) en wat minder (bij een witbier). La Trappe heeft geen IPA, wellicht met een goede reden, maar het leek me leuk om een zwaardere IPA te brouwen en deze te vergisten met La Trappe gist. Aangezien hier duidelijk banaan in voor komt zou hij theoretisch niet moeten misstaan in een fruitige IPA, lijkt me. Ik heb dit samengesteld:

Ga ik met de koudhop de banaan aroma's helemaal wegblazen? En heeft iemand misschien al ervaring met La Trappe gist in een IPA?

Jacques:
Ik zou het deze gist niet gebruiken voor een zware IPA.
Bananenfruitigheid is toch echt wel wat anders dan een citrusfruitigheid.

Hopfenfox:
En een Belgian IPA dan? Die kenmerkt zich nou net door Belgische gist. Of ze allemaal gaan werken is natuurlijk de vraag, maar ik zou het experiment zelf wel willen aangaan, gewoon om te proberen.

tdp:

--- Citaat van: Hopfenfox op 19-10-2021  08:39 u ---En een Belgian IPA dan? Die kenmerkt zich nou net door Belgische gist. Of ze allemaal gaan werken is natuurlijk de vraag, maar ik zou het experiment zelf wel willen aangaan, gewoon om te proberen.

--- Einde van citaat ---

Gewoon proberen, in het gekste geval lukt het ;)

Bvk1983:
Misschien moet ik er maar een experiment met een liter of 5 van maken en de rest met US-05. Een kleine 30,- aan hop is misschien wat veel van het goede om als experiment in te zetten  :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie