Recepten > Discussie over recepten

Stout?

(1/1)

Jos19669:
Hai,

Ik ben een paar recepten aan het samenstellen om de komende maanden te brouwen.
Nou heb ik een jaartje geleden een biertje gebrouwen die ik lekker vond, maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem zal aanpassen.
Toen was het recept voor 9 liter, maar dat was veels te snel op.
Wat voor label kun je hier aan hangen Stout Export?

Geen magnum meer als derde hopgift, misschien bij drie hopgiften houden, Chinook misschen als derde.

Edit: Munigh light is ca 15 ebc

Groeten

Jos

Snelbier:

--- Citaat van: Jos19669 op 12-10-2021  08:46 u ---.. Ik ben een paar recepten aan het samenstellen om de komende maanden te brouwen.
Nou heb ik een jaartje geleden een biertje gebrouwen die ik lekker vond, maar ik ben er nog niet uit hoe ik hem zal aanpassen.
Toen was het recept voor 9 liter, maar dat was veels te snel op.
Wat voor label kun je hier aan hangen Stout Export?

Geen magnum meer als derde hopgift, misschien bij drie hopgiften houden, Chinook misschen als derde.

--- Einde van citaat ---
Waar wil je naar toe met je bier qua smaak?  Is me niet helemaal (helemaal niet) duidelijk.
- Waarom niet dat lekkere bier van vorig jaar opschalen naar 20+ liter?
- Is je geposte recept het voorjarige bier of een nieuwe opzet?
- Us-05 in een Stout? Llijkt me niet de meest logische keuze, maar kan werken.
- Label aan je recept hangen? Moelijk, en hier geloven we niet in etiketjes   8)
   Als ik snel/scheef naar de mouten kijk is het een Bo(c)k met wat extra donker mout.. Zo werkt dat dus niet, vergeet de hokjes.
Proost,  Snelbier

Jos19669:
Ja, is het recept opgeschaald.
Ik hou er van om een paar recepten vooruit te bedenken. Was een beetje uit resten samengesteld. Moest een ipa Stout zijn.
Maar dat haalde ik er niet uit :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

Naar de volledige versie