Algemeen > Stel je voor

De Guitige Bourgondiėr stelt zich voor

(1/2) > >>

De Guitige Bourgondiėr:
Saluutjes,

Sinds mijn vrouw afgelopen juli dit jaar een starterkit kocht die ik zo slecht filterde dat de hopresten tussen mijn tanden hingen raakte ik verslingerd aan het bierbrouwen. Nu het steeds ietsje beter lukt verras ik familie, vrienden en buren af en toe met een zelfgebrouwen biertje. Mijn 'installatie' is passend voor hoe lang ik met de hobby bezig ben, ik heb (nog steeds) een paar pannen van de IKEA waar ik een brouwzak in doe en wat vacuümverpakte voorgeschrote mout indoe, dat vergist ik in een plastic emmer en daarna bottel ik het in kroonkurk of beugelflesjes. Nu mijn eerste kindje pas geboren is kan ik werkelijk zeggen dat er leven in mijn Utrechtse thuisbrouwerijtje is.

Een van de leukste dingen aan de brouwhobby vind ik dat er telkens wat nieuws te leren valt. Iedere keer dat ik wat nieuws aanschaf wil ik eerst uitgezocht hebben hoe ik het kan gebruiken om mijn biertje nog lekkerder te maken. Dat is voor mij onderdeel van de pret.

Voor mijn werk ben ik jurist grondgebruik via mijn opdrachtgever aan verscheidene gemeenten in Nederland.

Ik kijk ernaar uit om steeds betere biertjes te brouwen en te delen van wat ik opgestoken heb.

Proost!

tdp:
Welkom, mooie introductie!

Beter worden is een leercurve, door veel te brouwen. En geloof mij, je leert echt iedere keer nog weer bij. Ik zit op 100+ brouwsels en voel me soms nog steeds een beginner of prutser.

Veel succes, en vooral veel plezier!

Teun

De Guitige Bourgondiėr:
Dankjewel,

Zelf zit ik nog onder de 10 brouwsels, dus je zult ongetwijfeld verder zijn dan ik ^^ Dat het duidelijk beginnersbrouwsels zijn vind ik nog niet zo erg, gewoon iedere keer een of twee dingen aanpassen totdat het echt wat moois wordt.

Ik heb laatst een koelkast gekregen van een vriend waar ik graag een plug and play inkbird (en misschien later een verwarmingselement erbij) voor wil aanschaffen om de vergistingstemperatuur beter te controleren, ik heb zo'n donkerzwart vermoeden dat die extra controle het makkelijker maakt om ook vergistingsgegevens bij te kunnen houden in mijn boekje en daar wat mee te verschuiven voor als ik meer of minder esters zou willen, en het geeft de mogelijkheid om later te kunnen lageren.

Jacques:
Welkom op het forum.

Proberen steeds een beter bier brouwen is iets wat ik al 41 jaar doe. Je raakt nooit uitgeleerd en steeds zijn er nieuwe inzichten. Als jurist zul daar wel bekend mee zijn...  :D

De Guitige Bourgondiėr:
En dat is precies wat ik er zo leuk aan vind! Je kunt vrij snel leren een drinkbaar biertje te brouwen, maar nu ik echt wat lekkers wil leren brouwen heb ik me gerealiseerd dat er altijd wel weer wat nieuws geleerd kan worden.

Lukt het je om een recept echt goed te repliceren? Dat lijkt mij echt een uitdaging, er zijn zoveel variabelen die een rol spelen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie