Algemeen > Stel je voor

Even voorstellen: Koen

(1/2) > >>

Koenders:
Hallo allemaal,

Na zo'n twee jaar van lurken op dit forum, leek het me tijd om me maar eens aan te melden.
Ik ben Koen, 30 jaar en woon vlakbij Groningen. Sinds twee jaar brouw ik biertjes in mijn kamer, gelegen in een oud biologisch onderzoekscentrum van de universiteit.  :) Voordat ik begon met bier brouwen heb ik me vooral met wijn bezig gehouden, maar waarom ik me niet eerder heb bedacht dat ik veel liever bier drink, en dat zelf zou kunnen maken; geen idee. Bij toeval een brouw-setje van Brooklyn gekocht (in de kringloopwinkel nota bene) en ik was meteen hooked.

Het meeste heb ik zelf in elkaar geknutseld; spiraalkoeler, moutmolen van een oude pastamachine, en zo nog wat. Nu al een jaar geleden een brouwinstallatie aangeschaft en zeer binnenkort temperatuur gereguleerd vergisten in een oude koelkast. Samen met twee vrienden brouwen we nu elke twee weken 25 liter, met name IPA's en Ales. Lekker hoppig!

Alvast bedankt voor jullie ervaring en kennis, ik hoop er met veel plezier wat van te leren!

Koen

Erny:
Welkom Koen,

Handige mensen zijn altijd welkom :) Gecontroleerd vergisten gaat je echt betere bieren opleveren.
Succes!

Koenders:

--- Citaat van: Erny op 05-10-2021  20:23 u ---Welkom Koen,

Handige mensen zijn altijd welkom :) Gecontroleerd vergisten gaat je echt betere bieren opleveren.
Succes!

--- Einde van citaat ---

Hoi Erny,
Dankje! Ik ben inderdaad redelijk handig en hoop dat ik daarmee ook een bijdrage kan leveren. :)

joenedu:
Welkom! Ook vlakbij Groningen hier, goed te horen. Succes met brouwen!

Jeroen76:
Van harte welkom! Elke 2 weken brouwen? Wauw jaloers hoor

Gr. Jeroen

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie