Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Hier ben ik: Ariekanarie9  (gelezen 3386 keer)

Offline Ariekanarie9

• Boven 10 berichten
  • *
Hier ben ik: Ariekanarie9
« Gepost op: 22-05-2006 21:35 u »
Hallo mensen,

Ik heb in februari een brouw cursus gevolgd en hier wat heerlijk gerstenat aan overgehouden. Nu heb ik donderdag eindelijk een installatie kunnen kopen van iemand van marktplaats om zelf ook te beginnen. Hierbij een 25 liter pan, hooikist, gist vat, 8,5Kw brander, filterkuip (nog geen idee hoe dat werkt heb de cursus gehad met een hevelfilter :-\) een heleboel slangetjes sulfiet watersloten, schrootmolen en zover ik weet alles op een koeler na. Ik zit nog een beetje over die koeler te prakkiseren want ik woon naast een vriescel á -28 graden. misschien als ik het wort daar een half uurtje in zet is het ook koud :idea:. maar ja ik weet niet of alles het dan overleeft.

Ook zoek ik nog steeds naar een bron voor mout e.d. Ik heb namelijk alleen een fiets en me moeder is niet zo gepassioneerd met mijn hobby's  ::). Ik woon in Den Haag maar kom ook heel vaak in Utrecht dus als iemand daar in de buurt een goede bron weet.

Ik ben trouwens begonnen met alcohol stoken maar ben hier mee gestopt omdat ik eigenlijk nauwelijks iets lekkers heb gestookt.

De groeten,
Arie den Heijer

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: Hier ben ik
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2006 22:30 u »
Nogmaals welkom Ariekanarie. Iets lekkers brouwen zal misschien wat makkelijker gaan dan stoken. Leuker is het volgens mij ook, en minder gevaarlijk.

Dat vriescel-idee lijkt me niks. Veel te moeilijk te controleren. Koop wat zachte koperbuis (wel duur momenteel met die metaalprijzen...) en je hebt in geen tijd een zeer effectieve spiraalkoeler. Minder ruimte neemt een tegenstroomkoeler van Vaillant of dergelijk in, maar daar moet je éigenlijk (niet noodzakelijkerwijs, ok...) alweer voor pompen.

Offline Ariekanarie9

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Hier ben ik
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2006 22:36 u »
Owjaah, nu ik erover nadenk we hadden nog een paarmeter voorgegloeid aluminium liggen. Zou ik hier iets mee kunnen of zou Al te onedel zijn? Me pa zei dat er tegenwoordig waterleidingen mee aangelegd werden wat me weer geruststelde. Aan de andere kant is aluminium een heel onedel metaal wat voornamelijk zijn kracht vind uit AlO3.

De groeten,

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
Re: Hier ben ik: Ariekanarie9
« Reactie #3 Gepost op: 22-05-2006 22:46 u »
Voorgegloeid aluminium? Buis?? Om te koelen lijkt het me in elk geval geen enkel probleem, de contacttijd is maar een paar minuten. Het geleidt de warmte uitstekend.

Offline Ariekanarie9

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 24-05-2006 23:06 u »
Niet om te bumpen maar kan niemand me helpen met een leverancier te vinden rond Utrecht of Den haag. Ik hoef geen materiaal meer te hebben alleen mout en hop en dergelijke. Mijn vorige leverancier (slamat te utrecht) heeft die niet.

De groeten,

Offline Johannes

• Super lid
  • Land: nl
    • De Brouwketel
« Reactie #5 Gepost op: 24-05-2006 23:19 u »
Ik weet zo niets bij jou in de buurt, zit hier iets tussen? http://www.hobbybrouwen.nl/leveranc.html er zijn ook erg goede post order leveranciers www.vanderkooyjubbega.nl of www.vinimare.nl bijvoorbeeld.

:degroeten:

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
« Reactie #6 Gepost op: 25-05-2006 00:53 u »
Volgens mij kun je via Brouwland (www.Brouwland.com) gewoon online bestellen....dus vanwaar dit probleem ? je moet dan alleen even plannen wanneer je wilt gaan brouwen en rekening houden met de levertijden.

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
    • Muifelbrouwerij
« Reactie #7 Gepost op: 25-05-2006 09:18 u »
Brouwland is wat duurder met verzendkosten dan de Nederlandse verdelers.

Offline Ariekanarie9

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 25-05-2006 21:10 u »
Heeft iemand ervaring met deze winkel www.dikom.nl ? Ik kan er nergens wat over vinden op het forum. Ik was van plan om een compleet moutpakket te kopen van Brewferm. Lijkt me voor de eerste keer zelfstandig het makkelijkst hoef ik niet zo te klooien met wegen en zo.

De groeten,

Offline Henielma

• Super lid
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
« Reactie #9 Gepost op: 25-05-2006 21:17 u »
Ik haal altijd mijn spullen bij Dikom. Dit gaat prima. Eerst een bericht met de bestelling sturen en even afspreken wanneer je het komt ophalen. Uiteraard kunnen ze ook opsturen. Alle spullen van Brouwland kunnen ze bestellen dus hun assortiment is groter dan hun eigen website aangeeft.
De twee moutpakketten die ik heb gebruikt (Beverius en Mr. White) leveren allebei lekker bier op en zijn gemakkelijk in het gebruik. Je hoeft dan inderdaad niet af te wegen en houd geen restjes mout over.

Offline jeroentjecross

• Vol lid
  • brouwerij het 58e genot
« Reactie #10 Gepost op: 02-06-2006 11:32 u »
kan je via Brouwland dan geen grondstoffen bij slamat laten bezorgen ze zijn immers officieel distributeur

Tags: