Algemeen > Stel je voor

Hallo, ff voorstellen Henry

(1/2) > >>

Scooby228:
Ik ben al een tijdje geregistreerd, maar had me (denk ik) nog niet voorgesteld. Ik ben reeds 2 jaar brouwer bij de Stadsbrouwerij te Dordrecht. Brouw wekelijks een batch van 50 liter (we brouwen op de thuis brouw methode) productie bier (Schapenkopje Blond, Amber, Dubbel, Triepel, Smook of DubbelBock) en af en toe een batch van eigen recept. Laatste eigen brouwsel is een Dorts ;D Imperial Stout, welke uitstekend smaakt. Ik ben me nu aan het oriŽnteren wat ik hierna wil gaan brouwen. Denk iets van een Brown Ale (Noord Engels), een Bitter of een mild Ale, maar weet het nog niet zeker. Ik hou van Hoppy, donker en niet te zoet. Suggesties?

tdp:
Welkom Henry!

Een goede bitter of een mild ale kun je me midden in de nacht voor wakker maken! De Yorkshire Ale Yeast is (Wyeast 1469) is een mooie gist hiervoor!

Jacques:
Welkom op het forum Henry.

Droog en donker is een vrij ongewone combinatie bij bier. Je komt dan snel bij een dry stout of een schwartzbier uit...

Rinus:
Welkom Henry, leuk om je hier weer tegen te komen. Ik heb nog altijd veel plezier van de pneumatische kroonkurk machine uit de Dordtsche stadsbrouwerij, echt een geweldig apparaat.

Als je een hoppig bier wilt en nog nooit koud gehopt hebt, dan is dat zeker aan te raden, geeft heerlijk frisse hoppige aroma's aan je bier.
Een donker hoppig bier ken ik eigenlijk niet (meestal wel amber), maar wie weet is het een mooie combinatie.

p.s. weer eens een bezoekje aan de brouwerij staat nog steeds op mijn todo lijstje hoor.

Scooby228:

--- Citaat van: Rinus op 24-09-2021  10:16 u ---
p.s. weer eens een bezoekje aan de brouwerij staat nog steeds op mijn todo lijstje hoor.

--- Einde van citaat ---

Is altijd mogelijk, we zijn weer open voor gasten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie