Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Wie is Anand  (gelezen 1419 keer)

Anand

• Gast
Wie is Anand
« Gepost op: 22-05-2006 12:26 u »
Het brouwen begon iets van twee jaar geleden toen ik voor een hobby project wat drinkbare pure Alcohol nodig had. Gezien de prijs (60 euro voor een liter) vond ik het toch een beetje duur dus maar opzoek naar een goedkopere manier (stoken). Ik had een basis set gekocht met de tonnen en turbogist, simpel reflux kolom gemaakt uit spullen van de gamma. Toen 2-3x wat gestookt en best blij met een resultaat. Tijdens een keer stoken was ik vergeten de koeler aan te zetten en rook dus alcohol gas, ik kon het mezelf niet vergeven dat ik zo een fout had gemaakt tijdens het stoken en dus die hobby de deur uitgedaan. Tot groot genoegen van mijn echtelijke wederhelft.  :'(

Later ben ik maar meer gaan kijken naar het gewone brouwen zelf (cider en bier) omdat ik toch al de meeste basis spullen in huis had. Ik heb tot nu toe alleen nog maar Bier met een concentraat kit gemaakt en iets van 5x appelcider.

Andere hobby's omvatten Paddestoelen kweken, tuinieren, internetten, kamperen, wandelen, vliegeren en houtbewerking. Door het paddestoelen kweken heb ik een ruime verzameling van agar werk spullen en een grote Autoclaaf (24 liter)

Ik ben zelf volledig arbeidsongeschikt vandaar ook het ruime scala aan hobby's.

Ik ben zelf pas in Utrecht-stad komen wonen samen met mijn vriendin, het nieuwe huis is groter dan het vorige en wil mijn brouw hobby wat meer vorm laten krijgen komende tijd.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • Land: nl
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: Wie is Anand
« Reactie #1 Gepost op: 22-05-2006 12:37 u »
Anand, welkom op het forum.

Leuk dat je begonnen bent met stoken.....echter wel jammer dat je dmv 1 kleine tegenslag hier mee bent gestopt.. :(  Indien je nu met bierbrouwen gaat beginnen, en dan bedoel ik brouwen met mouten en hop  :duimop: , hoop ik niet voor je dat je bij een kleine tegenslag deze hobby ook aan de kant zet.....want tegenslagen zul je vast wel tegenkomen, maar dat zijn dan weer uitdagingen om je brouwproces te verbeteren... :brouwen: en de praktijk beter te begrijpen....

Ik hoop voor je dat je arbeidsgeschikt genoeg bent om wat leuks van deze hobby te maken.... :biersmile:

Groeten en gezondheid
Oscar  :degroeten:

Anand

• Gast
Re: Wie is Anand
« Reactie #2 Gepost op: 22-05-2006 12:52 u »
Ik laat mijzelf niet zo snel stoppen door kleine dingen maar vond dit toch wel een ernstige fout, vooral gezien ik op een gasforuin bezig was en dus hele huis op had kunnen blazen.

Mijn vriendin is ook niet echt gechameert van de stookinstallatie vooral door het feit dat ik daardoor veel goedkope drank in huis heb, bier is geen bezwaar maar sterke drank wel.

De Autoclaaf die ik heb is helaas van Aluminium dus ongeschikt als brouwketel.

Verder nog iets meer achtergrond info:

Ik heb VBO(lts) Installatie techiek gedaan en Ambachtelijk scheepstimmerman.

Was vroeger druk met een modeltreinbaan en ben nog steeds dol op semi automatiche regel systemen te maken.

Ik ben vooral afgekeurd op sociale vaardigheden en vulde mijn dagen vooral met vrijwilligers werk.

Dus wil best bij een brouwerij meehelpen als Vrijwilliger  :pan:

Tags: