Recepten > Discussie over recepten

Vragen nav prijswinnende Spicy Mango IPA

<< < (2/4) > >>

Rickm:

--- Citaat van: ramon86 op 15-09-2021  15:42 u ---1. Meestal 15 minuten
2. Voor dit recept 7 g/l
3. Dat heb ik voor deze niet meer paraat helaas, maar doorgaans 20 minuten zodra het 80 graden is

Ik kom zelf op 76 IBU uit, maar in die range maakt dat niet zoveel uit. Het is inderdaad een goed bittere IPA, zoals we hem zelf graag hebben :) Maar de mooie dosis koudhop voegt nog een fruitige laag toe.

--- Einde van citaat ---

Hoi ramon.

Bij deze nog eens ingevoerd: je hebt gelijk. Kom op 75 ibu. Is er toch iets mis gegaan de vorige invoer.

https://share.brewfather.app/qLQ8Fm3k8LZAuZ

Hoe vergist je deze? Ik bedoel dan met name de temperatuur.

Gr Rick

Ryan:
Nou, heb gisteren een poging gedaan, ben erg benieuwd naar de uitkomst. Op basis van een andere video had ik de keuze gemaakt om de mango maar ook de peper een 60 min mee te koken, maar de comment gisteren niet gelezen  :-[. Peper was erg goed aanwezig en hoop dat het niet overheerst. Daarnaast kwam mijn SG hoger uit op 1.080. Denk dat het komt door de mango.

Ik hou voor mijn eigen administratie een blogje bij en heb het recept toegevoegd (met de credits naar Ramon!). https://www.thebrewnewb.com/spicy-mango-ipa/

ramon86:
@Rickm: ik had destijds nog geen temperatuurkast gebouwd en moest het toen dus nog op kamertemperatuur vergisten, maar ik zou nu 20 graden doen.

@Ryan: erg leuke blogpost! Die 60 vs 15 minuten zal denk ik geen negatieve gevolgen hebben hoor :)

Ryan:
Kleine update, heb gisteren gebotteld, mijn initiŽle SG-waarde kwam net iets anders uit maar uiteindelijk kom ik wel op 7,7% alc uit.
Qua smaak was hij goed bitter van de hops met een zeer aanwezig peper smaak. Ben erg benieuwd over een twee weken!

Koenders:
Klinkt goed! Ik wil deze ook wel een keer proberen. :)

--- Citaat van: Ryan op 04-10-2021  09:54 u ---Kleine update, heb gisteren gebotteld, mijn initiŽle SG-waarde kwam net iets anders uit maar uiteindelijk kom ik wel op 7,7% alc uit.
Qua smaak was hij goed bitter van de hops met een zeer aanwezig peper smaak. Ben erg benieuwd over een twee weken!

--- Einde van citaat ---

Ryan, zou het kunnen dat je per ongeluk een sterkere peper hebt gekocht? Zo heb ik per ongeluk een keer een stoofpotje om zeep geholpen omdat ik dacht dat ik een zwakkere peper dan MJ had toegevoegd. Bleek zes maal zo sterk. :echtboos:
Kan me ook voorstellen dat dit door het koolzuur nog wat gemaskeerd gaat worden.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie