Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: IceMaster G20 - Iemand ervaring mee?  (gelezen 755 keer)

Offline Maran van Brakel

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • kręk
IceMaster G20 - Iemand ervaring mee?
« Gepost op: 06-09-2021 14:04 u »
Ik ben een beetje op zoek naar een glycol koeler en nu kwam ik deze tegen:
https://www.kegland.com.au/icemaster-g20-glycol-chiller-icebank-digital-fermenter-control-with-2-integrated-pumps.html

Kost de helft van de Grainfather koeler, maar ik vraag me af of het een redelijk apparaat is.
Heeft iemand hier dit ding wel een gebruikt? En zo ja, hoe beviel deze?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: IceMaster G20 - Iemand ervaring mee?
« Reactie #1 Gepost op: 06-09-2021 14:31 u »
Hoeveel liter bier brouw je, en waarom zou je met glycol willen koelen? Ik denk dat dat voor de hobby wel wat overkill ik... maar ik kan het mis hebben ... :brouwen:

Offline jwf

• Boven 10 berichten
  • *
  • proberen is weten
« Reactie #2 Gepost op: 06-09-2021 16:47 u »
Geen ervaring, maar op papier is het een mooi en betaalbaar apparaat. Uit nieuwsgierigheid: heb je een plan om de machine in Nederland te krijgen tegen een aannemelijke prijs?

Offline Maran van Brakel

• Junior lid
  • **
  • kręk
« Reactie #3 Gepost op: 06-09-2021 17:36 u »
Geen ervaring, maar op papier is het een mooi en betaalbaar apparaat. Uit nieuwsgierigheid: heb je een plan om de machine in Nederland te krijgen tegen een aannemelijke prijs?

Op de website staat dat Brouwland een distributeur is, dus misschien een belletje naar hun waard.
Via AliExpress verkopen ze hem ook voor ong. 470 euro, maar de 900 euro verzendkosten zijn dan wat aan de hoge kant  ;)

Offline jwf

• Boven 10 berichten
  • *
  • proberen is weten
« Reactie #4 Gepost op: 07-09-2021 08:56 u »
Ik heb Brouwland wel eens via de email benaderd met een soortgelijke vraag (ze zijn/waren erg snel met antwoorden) maar op dat moment gaven ze aan dat ze hun assortiment niet wilden uitbreiden. Maar wie weet! Ik zou het graag horen als ze wel bereid zijn meer artikelen van Kegland te leveren dan ze nu in hun assortiment hebben.

Offline pivo

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 08-09-2021 08:20 u »
Ziet er bijna hetzelfde uit als de laser koelers die we gebruien.
Het vermogen is hetzelfde, koelen van 20 naar 15 şC met veel pijn en moeite.
Mijn koelinstallatie voor bier was defect en voor nood 2 kleine koelers gebruikt.
Heeeel misschien zou je dit kunnen gebruiken als je een super geďsoleerde tank hebt.
En de omgevingstemp. ook laag is.
De technische tekst is ook behoorlijk misleidend.
Bij een goede geďsoleerde tank heb je minimum 8/9 Watt/liter nodig (aansluit vermogen)

Offline Maran van Brakel

• Junior lid
  • **
  • kręk
« Reactie #6 Gepost op: 10-09-2021 13:51 u »
Zonet ook bericht gehad van Brouwland: staat inderdaad niet op de planning om deze te gaan verkopen.
Incl linkje naar hun huidige assortiment, helaas is de goedkoopste ruim 2 keer zo duur als de IceMaster.  :P

Enige plek in Europa waar ik hem kon vinden was in een brouwshop in Ukraine, maar die rekenden ook meteen ruim 300 euro marge. Wordt dus maar even doorsparen voor een Grainfather koeler dan maar.

Offline BenG

• Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #7 Gepost op: 15-09-2021 15:30 u »
Je kunt het ook als doe-het-zelf project aanpakken. Ik heb de mijne voor ongeveer 60 euro gebouwd.

https://homebrewacademy.com/diy-glycol-chiller/

Tags: