Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Nieuwe kleinbrouwer  (gelezen 1077 keer)

Offline NC92

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Nieuwe kleinbrouwer
« Gepost op: 02-08-2021 18:04 u »
Hallo allemaal,

Ik ben een redelijk onervaren thuisbrouwer uit Leiden, de afgelopen jaren met vrienden een paar keer zelf biertjes gebrouwen (eerst via extract, daarna via BIAB methode), met soms hele lekkere en soms ook wat mindere resultaten.

Evident zou ik hier wat meer mee willen gaan doen, en zit te denken wat voor opstelling voor volmout brouwen het beste voor mij zou werken (beperkt volume/budget). Omdat jullie hier allemaal daar veel meer ervaring mee hebben dacht ik hier even meer kennis op te doen voor alles aan te schaffen, Verwacht hier snel dus ook een topic over in het apparatuur forum! ;p

Groeten,

NC

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Online tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: Nieuwe kleinbrouwer
« Reactie #1 Gepost op: 03-08-2021 12:09 u »
Welkom op het forum! In het topic al gereageerd, maar er zijn verschillende mogelijkheden om relatief klein te brouwen.

Succes met deze prachtige hobby,

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #2 Gepost op: 03-08-2021 22:39 u »
Welkom! Volgens mij zijn er wel een aantal brouwers omgeving leiden dus misschien eens bij een ander in de keuken kijken voor inspiratie.

Offline Jurrian

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #3 Gepost op: 04-08-2021 12:48 u »
Welkom NC, ik woon zelf ook in Leiden en weet dat er nog een aantal anderen zijn. Zelf brouw ik met pannen en volmout. Dit bevalt op dit moment goed.

Groet Jurrian

Offline NC92

• Eerste berichten geplaatst
  • *
« Reactie #4 Gepost op: 07-08-2021 21:54 u »
Welkom NC, ik woon zelf ook in Leiden en weet dat er nog een aantal anderen zijn. Zelf brouw ik met pannen en volmout. Dit bevalt op dit moment goed.

Groet Jurrian

Hoi Jurrian, Leuk om te horen dat er meer hobbybrouwers in de buurt zitten! Als je nog goede adresjes weet hier in de omgeving voor brouwbenodigdheden, dan hoor ik dat graag ;)

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 08-08-2021 11:38 u »
Hoi Jurrian, Leuk om te horen dat er meer hobbybrouwers in de buurt zitten! Als je nog goede adresjes weet hier in de omgeving voor brouwbenodigdheden, dan hoor ik dat graag ;)
+1! Kom niet uit Leiden maar het is wel betrekkelijk in de buurt.

Offline Jurrian

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #6 Gepost op: 08-08-2021 19:34 u »
Ik maak soms gebruik van Brouwmaatje www.brouwmaatje.nl
Die zit redelijk in de buurt van Leiden. En een hele aardige verkoper

Tags: