Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: WJW  (gelezen 398 keer)

Offline WJW

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
WJW
« Gepost op: 01-08-2021 18:33 u »
Hallo allemaal,
Ik lees al een aardig poosje mee op dit forum. Nu ik ook actief jullie adviezen zoek, is het tijd me ook eens voor te stellen.
Mijn naam is Wilco, 45 jaar. Ik ben al lang liefhebber van vele verschillende soorten bier. Vorig jaar heb ik uit liefhebberij online de cursus ‘Bierista’ gedaan, waardoor mijn interesse in het brouwproces werd gewekt.
Met de feestdagen heb ik een beginners setje cadeau gekregen en na een eerste geslaagde bruin bier is het virus definitief overgeslagen.
Inmiddels staat mijn vierde brouwsel te gisten in mijn gistkoelkast. Met elke brouwdag probeer ik een stap toe te voegen aan mijn mogelijkheden en mijn kennis. Op dit moment brouw ik met een SS Brewtech brewkettle mini met een BIAB methode. Ook heb ik heb voor het meest recente brouwsel voor het eerst zelf mijn mout geschroot. Al met al vind ik het een geweldig mooie uitdaging en een schitterende hobby.
Ik hoop en verwacht nog veel van jullie te kunnen leren. Alvast veel dank voor alle hulp tot dusver.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jurrian

• Boven 10 berichten
  • *
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: WJW
« Reactie #1 Gepost op: 01-08-2021 20:53 u »
Welkom. En natuurlijk veel brouwplezier!

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: WJW
« Reactie #2 Gepost op: 01-08-2021 22:29 u »
Welkom op het forum Wilco.

Brouw vaak. Proef je bieren met anderen en wees kritisch. Probeer elke keer een verbetering door te voeren. Lees veel en stel vragen. Je zult zien dat je na een jaar heerlijke bieren brouwt. 

Tags: