Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: BrouwHulp of andere brouwsoftware onder Ubuntu 20.04  (gelezen 944 keer)

Offline leo18

• Vol lid
  • Land: be
  • Mijn donkere bier staat bijna op punt!
BrouwHulp of andere brouwsoftware onder Ubuntu 20.04
« Gepost op: 12-07-2021 21:07 u »
Na mijn upgrade naar Ubuntu 18.04 werd het al moeilijk om BrouwHulp nog aan de praat te krijgen, terwijl ik er nog graag mee werk! maar nu, na een nieuwe installatie van Ubuntu 20.04 kan het installeren helemaal niet meer.
Is het nog iemand gelukt?
Of kan je andere software aanraden (mag anderstalig zijn: Engels, Frans, Duits.)

Alvast bedankt!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Micha

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: BrouwHulp of andere brouwsoftware onder Ubuntu 20.04
« Reactie #1 Gepost op: 12-07-2021 21:38 u »
Hallo Leo,

waar loop je precies tegenaan? Krijg je een foutmelding?

Dit topic al gezien? https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php?topic=40207.0
Micha

Offline Bram86

• Vol lid
« Reactie #2 Gepost op: 12-07-2021 22:11 u »
Ik ben overgestapt op Brewfather. Vooral omdat het vanuit de browser werkt (en een app op telefoon/tablet heeft). Maar ook omdat het actief doorontwikkeld wordt.

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
    • FRED Brewery
« Reactie #3 Gepost op: 12-07-2021 23:52 u »
Ik zou Brewfather proberen. Je kunt(als je ze hebt) je recepten importeren.
Met de gratis account kun je de app testen, met de betaalde versie van 19 euro per jaar krijg je alle opties.

Brewfather draait op alle devices, dus helemaal platform onafhankelijk.

Offline leo18

• Vol lid
« Reactie #4 Gepost op: 13-07-2021 18:01 u »
Brewfather ... misschien wel. Is Brewfather in de gratis versie bruikbaar? 't Is nu ook niet dat ik vaak brouw, meestal 4x per jaar. En dan zou ik nog durven twijfelen om Brewtarget te gaan proberen. Maar dat is mogelijk verloren moeite?

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 13-07-2021 18:24 u »
Brewfather ... misschien wel. Is Brewfather in de gratis versie bruikbaar? 't Is nu ook niet dat ik vaak brouw, meestal 4x per jaar. En dan zou ik nog durven twijfelen om Brewtarget te gaan proberen. Maar dat is mogelijk verloren moeite?
Zeer bruikbaar! Je krijgt alleen dingen niet zoals een overzicht om te printen (niet nodig, app is fantastisch onder het brouwen), voorraden bijhouden en je mag slechts een bepaald aantal recepten opslaan.

Offline leo18

• Vol lid
« Reactie #6 Gepost op: 13-07-2021 18:46 u »
Zeer bruikbaar! Je krijgt alleen dingen niet zoals een overzicht om te printen (niet nodig, app is fantastisch onder het brouwen), voorraden bijhouden en je mag slechts een bepaald aantal recepten opslaan.

10 recepten dacht ik? Eenmaal je daar bent dien je te gaan wissen?

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #7 Gepost op: 13-07-2021 20:13 u »
10 recepten dacht ik? Eenmaal je daar bent dien je te gaan wissen?
Ik denk het. Gebruik het nog niet zo lang dus weet het niet. Denk overigens dat ik naar de premium versie ga. Hekel aan abonnement services maar het is zon goede app...

Offline Kramer

• Junior lid
  • **
« Reactie #8 Gepost op: 13-07-2021 22:42 u »

Dat deel vind ik zelf toch wel een behoorlijk nadeel.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #9 Gepost op: 13-07-2021 23:20 u »
Na mijn upgrade naar Ubuntu 18.04 werd het al moeilijk om BrouwHulp nog aan de praat te krijgen, terwijl ik er nog graag mee werk! maar nu, na een nieuwe installatie van Ubuntu 20.04 kan het installeren helemaal niet meer.
Is het nog iemand gelukt?
Of kan je andere software aanraden (mag anderstalig zijn: Engels, Frans, Duits.)

Alvast bedankt!

Is bij mij een tijdje terug, maar onder 20.04 heeft het bij mij wel gedraaid. Heb je het al vanuit de terminal proberen te starten? Ik meen dat ik destijds dat als 'workaround' gebruikt heb.

Tags: