Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Benthuizer Brouwer  (gelezen 554 keer)

Offline BenthuizerBrouwer

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Nog eentje dan.
Even voorstellen: Benthuizer Brouwer
« Gepost op: 20-06-2021 14:03 u »
Goedemiddag allen, een heuse beginnende Benthuizer Brouwer wil graag toetreden tot dit forum.
Begonnen met het brouwen in emmers en pannen, sinds kort met de Brew Munk. Brouwen doe ik samen met mijn zwager, die net als ik zijn interesse in het brouwen heeft zien groeien tijdens het jarenlang beoefenen van onze andere hobby, het consumeren van brouwsels. Oftewel, gewoon bier proeven. Soms gaan we voor de kwaliteit, maar voor een avondje kwantiteit zijn wij ook te porren. 
De afgelopen jaren zijn we regelmatig bij bierfestivals gesignaleerd, bijvoorbeeld bij de BAB. Ook hebben we diverse brouwerijen en abdijen bezocht. De gezamenlijke interesse is met name gericht op het Belgische bier, maar we sluiten geen enkel bier uit (art. 1) en kijken ook met regelmaat over de schutting op zoek naar verstopte pareltjes.
Naast het brouwen en consumeren hebben we ook een educatieve inslag en geven we af en toe een presentatie met proeverij.
Ik hoop op dit forum meer kennis op te doen en de tips en trics bij het brouwen te kunnen toepassen.
Groet en nog een fijne zondag.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Benthuizer Brouwer
« Reactie #1 Gepost op: 20-06-2021 22:26 u »
Welkom op het forum.

Belangstelling voor de eeuwenoude drank bier is een goede basis om te starten met deze hobby.
Naar mate je meer proeft ontdek je dat er heel veel smaken zijn in bier en ook veel meer bierstijlen dan een tripel of een dubbel. Veel plezier toegewenst bij je ontdekkingstocht.
Overigens kun je als hobbybrouwer elk bier brouwen dat er is. De hoeveelheid grondstoffen is de laatste jaren gigantisch gegroeid. Door heel veel verschillende bierstijlen te brouwen leer je veel grondstoffen kennen.

Offline Jurrian

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #2 Gepost op: 21-06-2021 08:09 u »
Welkom op het forum. Dat gaat vast goed komen met de tips en trucs.
Groet Jurrian

Offline HarryL

• Vol lid
  • To Bier or not to Bier!
« Reactie #3 Gepost op: 21-06-2021 08:53 u »
Welkom op dit forum!
Er is hier enorm veel informatie te vinden!
En heel veel goede tips en trucs!

Offline HansSchwirtz

• Boven 10 berichten
  • *
  • Thuis gebrouwen om met vrienden thuis te drinken
    • Boskoopse Huis Brouwerij
« Reactie #4 Gepost op: 22-06-2021 20:29 u »
Welkom en leuk dat er nu in Benthuizen ook gebrouwen wordt. Misschien t.z.t. Benthuizense en Boskoopse biertjes uitwisselen  :biersmile:

Offline Derp

• Senior lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #5 Gepost op: 22-06-2021 20:46 u »
Boskoop, Benthuizen, niet heel erg uit de buurt! Komen er toch steeds meer brouwers in de regio. :)

Voor jou is denk ik het easybrew topic wel interessant, want de brew monk is volgens mij hetzelfde. Wel een gigantisch lang topic, dat wel. Misschien dat er ook een (korter) brew monk topic is.

Welkom en succes!

Tags: