Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Brouwland Biercompetitie  (gelezen 1388 keer)

Offline Elcano Crew

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Brouwland Biercompetitie
« Gepost op: 19-06-2021 17:25 u »
Misschien heb je het al gezien, maar de Brouwland Biercompetitie wordt onder vernieuwd recept georganiseerd door Elcano Crew. :)

Na inschrijving ontvang je een Brouwland welkomstpakket t.w.v. €50 met onder meer een doos om je flesjes in op te sturen. Je krijgt feedback op jouw recept en maakt kans op prijzen na de selectieronde en de finale.

De 2 winnaars van de finale komen zelfs op de markt via bierfirma Elcano. Je krijgt dan 1 jaar prijzengeld afhankelijk van het verkocht volume (€ 1/ 8 liter) én Elcano geeft je eeuwige roem. In de Fan Choice kan iedereen meestemmen. Win je deze? Dan krijg je nog 5 jaar langer € 1/ 12 liter.

Info & inschrijven: https://elcanocrew.org/Brouwland-biercompetitie-info-hobbybrouwers/

Heb jij een goed bier? Dan kijken we er naar uit om het te ontdekken.

Alvast veel succes en hopelijk tot binnenkort,

Niels van Elcano Crew

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Eriks

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Brouwland Biercompetitie
« Reactie #1 Gepost op: 19-06-2021 23:15 u »
Goed om erbij te vermelden, 60 euro inschrijfkosten
(Los van of het veel of weinig is)

Offline CeesM

• Super lid
  • Land: nl
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #2 Gepost op: 20-06-2021 10:41 u »
Goed om erbij te vermelden, 60 euro inschrijfkosten
(Los van of het veel of weinig is)
Twee deelnemers maken de kans om uit de kosten te komen als ze beiden meer dan 80 liter verkocht hebben (excl. verzendkosten).
Goed verdienmodel van Elcano Crew. ;)

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #3 Gepost op: 20-06-2021 22:18 u »
Twee deelnemers maken de kans om uit de kosten te komen als ze beiden meer dan 80 liter verkocht hebben (excl. verzendkosten).
Goed verdienmodel van Elcano Crew. ;)

Citaat
Na inschrijving ontvang je een Brouwland welkomstpakket t.w.v. €50

Wat er precies in het pakket zit weet ik niet maar € 60 betalen en € 50 anderszins terugkrijgen klinkt niet als een geweldig verdienmodel...

Offline Richard3

• Senior lid
  • Kunnen wij het brouwen?? Nou en of !!
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2021 22:46 u »
Het welkomst pakket twv €50,00 bestaat uit:
(Bepaal zelf of je het waard vindt, maar ik haak af)

Gratis producten in de goodiebag:
Gratis verzenddoos & etiketten om je deelnemend bier in op te sturen
Viking Cookie mout 1 kg
Lallemand Kveik gist 11 g
Hopkorrels Southern Passion 100 g
Pen & blocnote

Kortingsvouchers in de goodiebag:
15% korting op de GrowlerWerks uKeg™
15% korting op alle Chemipro producten
€25 korting op alle moutsoorten bij aankoop van €75 of meer

Offline biking rebel

• Senior lid
« Reactie #5 Gepost op: 21-06-2021 11:12 u »
Inderdaad. Ik zie een waarde van 15 euro. Hopen dat ONK snel doorgang kan vinden.

Offline CeesM

• Super lid
  • Niet mouwen, lekker brouwen.
« Reactie #6 Gepost op: 21-06-2021 14:01 u »
Wat er precies in het pakket zit weet ik niet maar € 60 betalen en € 50 anderszins terugkrijgen klinkt niet als een geweldig verdienmodel...
Aan de waarde van de mout, gist en hop kom ik op nog geen 10 euro uit. Dus een verzenddoos, kladblok en pen kost dan 40 euro.
Aan de waardebonnen heb je niks, want je moet dan extra geld uitgeven. Bovendien moet je nog verzendkosten betalen om je bier op te kunnen sturen. Stel dat je 12 flesjes in moet leveren dan is het pakket bijna 5 kilo, dat vanuit NL dan 19,50 euro kost.

Wat betreft het verdienmodel.
De 2 winnaars moeten ieder 240 liter van hun winnend bier verkocht hebben om uit de kosten te komen.
Stel dat de verkoopprijs van het biertje 2 euro is dan levert het voor de winnaars ieder 30 euro op, en voor de organisatie 2.880 euro.
Dus voor elke euro de winnaar(s) krijgt, steekt de organisatie 48 euro p/p in hun eigen zak.

Offline Heuvinger brouwerij

• Super lid
  • Avangard malz, CML yeast, Hoppecruyt hop
« Reactie #7 Gepost op: 21-06-2021 14:22 u »
Toch even uit nieuwsgierigheid rond gekeken bij Brouwland.
Ze hebben Viking karamel mouten, nl karamel 30, 50, 100, 150, 200, 300, 400 en 600.
Toch maar eens overal een zak van 1 kg bestellen om te proberen.
Andere Viking mout prijzen zijn ook best wel interresant voor afhalers.
Echter als het verzonden moet worden dan kost het voor een zak van 25 kg alweer € 10.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
« Reactie #8 Gepost op: 21-06-2021 21:58 u »
Inderdaad. Ik zie een waarde van 15 euro. Hopen dat ONK snel doorgang kan vinden.

Ik zie ook € 25 korting op mout...
Het is maar wat je wilt zien.  :)

Overigens heb ik in het grijze verleden een aantal keren het ONK met De Roerstok georganiseerd. Het inschrijfgeld dat de deelnemers betalen dekt bij lange aan niet de kosten die gemaakt moeten worden. Dat we toch uit de kosten kwamen is dankzij een goede sponsoring van de brouwerijen waar het ONK georganiseerd werd. (En ook door de vele uren die vrijwilligers zonder enige vergoeding in het ONK stoppen.)

Offline biking rebel

• Senior lid
« Reactie #9 Gepost op: 21-06-2021 23:13 u »
Ik zie ook € 25 korting op mout...
Het is maar wat je wilt zien.  :)

Overigens heb ik in het grijze verleden een aantal keren het ONK met De Roerstok georganiseerd. Het inschrijfgeld dat de deelnemers betalen dekt bij lange aan niet de kosten die gemaakt moeten worden. Dat we toch uit de kosten kwamen is dankzij een goede sponsoring van de brouwerijen waar het ONK georganiseerd werd. (En ook door de vele uren die vrijwilligers zonder enige vergoeding in het ONK stoppen.)

Ik zie met name hoge inschrijfkosten, wat voor mij reden is er vanaf te zien.  >:D

Tags: