Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Nico  (gelezen 562 keer)

Offline Nicooos

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Nico
« Gepost op: 16-06-2021 10:16 u »
Hi,

Al een tijdje lid van dit geweldige forum. Helaas nog geen tijd gehad/gemaakt om me voor te stellen.

Ik woon in de buurt van Bathmen, wat weer in de buurt van Deventer is.
Heb onlangs mijn brouw hobby weer nieuw leven ingeblazen. Ben vroeger gestart via Kickstarter met Picobrew. Niet echt brouwen natuurlijk maar wel veel van geleerd. Na een paar jaar overgestapt naar een Grainfather. Door drukte op het werk en vooral veel internationaal reizen besloten om te stoppen en de hele set verkocht.

Nu dankzij Corona en andere rol op het werk weer meer tijd. Had een klein gelukje met bitcoins. 3 jaar geleden 500 euro in gestopt... Nu bijna 3k waard. Omdat ik meer plezier heb aan brouwen dan elke dag naar de koers van bitcoins te kijken heb ik mezelf verwend met een mooie set.
Vanuit Canada geimporteerd: https://brausupply.com/products/unibrau-all-in-one-electric-brew-system
geweldige premium kwaliteit brouwketel.
Daarnaast een SS brew bucket als fermenter en 4 mini soda kegs.
Mijn favoriete brouwerijen zijn Brouwerij Van Steenberge, De Dolle Brouwers en Gulpener

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline HarryL

• Senior lid
  • Land: nl
  • To Bier or not to Bier!
Re: Even voorstellen: Nico
« Reactie #1 Gepost op: 16-06-2021 10:18 u »
Hallo Nico!

Welkom op dit leuke forum :-)

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
« Reactie #2 Gepost op: 16-06-2021 10:24 u »
Welkom Nico,

Mooie apparatuur heb je aangeschaft. Zag het al wel voorbij komen op YouTube maar ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ben dan wel benieuwd in welke plaats je woont :)

Groeten vanuit Twente,
Teun

Offline Derp

• Senior lid
« Reactie #3 Gepost op: 16-06-2021 11:52 u »
Mooie brouwset zeg! Als je nog wat info zoekt dan kun je op het youtube kanaal van Short Circuited Brewing kijken, daar zag ik eens een brouwdag en review voorbij komen.

https://www.youtube.com/user/SCBTELEVISON

Offline Nicooos

• *
« Reactie #4 Gepost op: 16-06-2021 17:17 u »
Welkom Nico,

Mooie apparatuur heb je aangeschaft. Zag het al wel voorbij komen op YouTube maar ben erg benieuwd naar je ervaringen. Ben dan wel benieuwd in welke plaats je woont :)

Groeten vanuit Twente,
Teun

Bathmen maar dan er iets buiten.
En de ketel bevalt erg. Nog maar 1 keer gebrouwen dus nog een beetje onwennig. Maar top ding. Als ik later ook krachtstroom in de schuur heb nog een inductie plaat erbij. Want 1600 is een beetje mager.

Offline Nicooos

• *
« Reactie #5 Gepost op: 16-06-2021 17:18 u »
Mooie brouwset zeg! Als je nog wat info zoekt dan kun je op het youtube kanaal van Short Circuited Brewing kijken, daar zag ik eens een brouwdag en review voorbij komen.

https://www.youtube.com/user/SCBTELEVISON

Dank!

Tags: