Hobbybrouwen > Apparatuur

Zoek een vergistingkast of gistvatkoeler kant en klaar

(1/8) > >>

Freggel:
Ik ben op zoek naar een vergistingkast of gistvatkoeler maar dan kant en klaar, ik ga dus geen koelkast ombouwen. Ik begrijp dat deze wellicht wat duurder zijn maar dat heb ik er voor over. Het enige dat ik tot nu toe kon vinden was de modulaire bij Brouwstore, maar ik begreep dat de koelkwaliteit hier te wensen over liet.

Hoor graag jullie tips.

Flubrewer:
Zelf heb ik een standaard koelkast, een verwarmingsplaatje en een inkbird. Kabel van het verwarmingsplaatje en de kabel van de temperatuur sensor aan de scharnier kant door de deur en klaar. Je hoeft dus niks te "maken"

CeesM:
Zoiets?https://shop.grainfather.com/advanced-cooling-edition.html
Kan je wel zelf de slangen aansluiten?

Jacques:

--- Citaat van: Freggel op 14-06-2021  17:46 u ---Ik ben op zoek naar een vergistingkast of gistvatkoeler maar dan kant en klaar, ik ga dus geen koelkast ombouwen. Ik begrijp dat deze wellicht wat duurder zijn maar dat heb ik er voor over. Het enige dat ik tot nu toe kon vinden was de modulaire bij Brouwstore, maar ik begreep dat de koelkwaliteit hier te wensen over liet.

Hoor graag jullie tips.

--- Einde van citaat ---

Met een Inkbird en een verwarmingslint verander je zonder moeite elke koelkast in een vergistingskast. Daar hoef je een koelkast niet voor om te bouwen. Hooguit heb je bevestigingsmateriaal nodig voor het verwarmingslint.
Als je de zoekfunctie gebruikt kom je veel voorbeelden tegen. Zoek op "verwarmingslint".

Een combinatie Inkbird met een verwarmingslint, -matje of -lamp is vele malen goedkoper dan een kant en klare klimaatkast.

Jonathan Veldhuizen:
Ik dacht precies zo. Ik ga toch echt niet als een halve gare zon koelkast ombouwen?

Na een klein drama tijdens vergisting (temperaturen tussen de 18 en 26 graden, het werd best warm die weken) alsnog overstag. Inktbird en een verwamingskabeltje besteld en gewoon gedaan. Tis werkelijk 5 minuten werk. En ik ben dus echt niet handig, maar dit lukt gewoon.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie