Mijn VidaXL water/glühwein koker 25L heeft het opgegeven.

Gestart door Heuvinger brouwerij, 13-06-2021 15:25 u

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Heuvinger brouwerij

Mijn VidaXL water/glühwein koker 25L heeft het opgegeven.
Ik had deze ketel in half september aangeschaft om te dienen als spoelwaterketel.
In de loop van de tijd kwam het idee om in deze ketel te maischen.
Er kwam vrij snel een Lidl 27L inkookautomaat bij voor spoelwater.
Toen de HG30 zijn intrede deed bij de Heuvinger brouwerij, ben ik gaan koken in de VidaXL waterkoker.
Daar ik gegeven moment het kookvolume maar aan de kleine kant vond, december 2019 een VidaXL wijnverwarmer 40L.
In die VidaXL wijnverwarmer 40L heb ik maar liefst 6x mijn wort kunnen koken, gelukkig hield deze er mee op binnen de garantie termijn.
Dus maar weer koken in die VidaXL water/glühwein koker 25L.
December 2020 een Hendi warme drankenketel aangeschaft om daarin te gaan koken, lees in de beschrijving dat die ketel maar 5 kwartier mag koken.
Ach, dan maar verder koken met die VidaXL water/glühwein koker 25L.
Nu viel die VidaXL water/glühwein koker 25L vorige week uit bij het koken van mijn wort.
Vlot de brander de garage uit, propaanfles aangesloten en mijn wort gekookt in een inox BB gammel.
Gisteren heb ik die VidaXL water/glühwein koker 25L maar ingezet als spoelwaterketel, helaas bij 60 °C viel de ketel uit.
Na 4,5 jaar gebruik ga ik afscheid nemen van die VidaXL water/glühwein koker 25L.
Ik ga weer op propaan in die inox BB gammel koken.
Het volume van een 23L wort vond ik al een tijdje aan de krappe kant voor een dag werk.
In die inox BB gammel kan ik iets van 30 a 35L wort koken.
Nu mijn recepten iet aanpassen, iets meer Münchener mout gebruiken en de maximale hoeveelheid van 8 kg mout in de HG30 storten.
Er staan nu weer 3 grote gistingsflessen te borrelen ipv 2 flessen.
Morgen ga ik die VidaXL water/glühwein koker 25L zonder stekker op de gemeente werf storten.





beermenke

Hij is toch als bottelemmer geschikt hoor of als voorraad bak maar weggooien is zonde, desnoods met losse dompelaar als spoelwater ketel

Tags:

Zoeken met Google op deze site.
Brouwspullen zijn ook te koop via Bol.com.
Als je iets bestelt bij Bol.com (ook andere zaken dan brouwspullen) via deze link steun je het forum.


Het boek van de beheerder van deze site.