Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Mike  (gelezen 525 keer)

Offline MikeMikeMike

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Mike
« Gepost op: 12-06-2021 12:48 u »
Hoi allemaal!

Ik stel me graag even voor: Ik ben Mike uit Noord Holland, ondernemer en bierliefhebber met een sterke mening. Na jaren speciaalbieren te hebben geproefd moest ik dus wel zelf aan de slag!

Vorig jaar begonnen met brouwen in pannetjes en emmertjes en na 4 aardig smakende brouwsels een Easybrew 30 aangeschaft. De eerste brouwsels kwamen allemaal uit moutpakketten om eerst een beetje handig te worden met het hele proces en dat maakte me enthousiast genoeg om ook zelf te gaan experimenteren. Inmiddels flink wat ingredienten in huis en onlangs zelf een recept een beetje aangepast en gebrouwen (maar nog niet geproefd).

Mijn uiteindelijke doel is om controle te krijgen over de basis en vervolgens wat eigen creatieve ingevingen te brouwen. De Belgische klassiekers smaken me uiteraard goed maar ik houd meer van de modernere bieren. Kokos, passievrucht, watermeloen, chocolade, karamel, maar boven alles een flinke barrel aged stout.

Zoals veel Nederlandse hobbybrouwers las ik al geruime tijd mee op het forum. Na mijn laatste experiment komen wat vragen omhoog dus ik heb me nu ook geregistreerd!

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Even voorstellen: Mike
« Reactie #1 Gepost op: 12-06-2021 22:19 u »
Welkom op het forum Mike.

Leuk om te lezen dat je van moderne craft bieren houdt. Ook ik kan dergelijke bieren meestal goed waarderen.

Offline HarryL

• Senior lid
  • Land: nl
  • To Bier or not to Bier!
Re: Even voorstellen: Mike
« Reactie #2 Gepost op: 14-06-2021 08:54 u »
Welkom Mike!

Leuk om je introductie te lezen.
Zelf ben ik ook met potten en pannen begonnen en inmiddels in het bezit van een 30 liter Klarstein Maischfest ketel.

Tags: