Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Van bottelvat naar easydraft fust  (gelezen 478 keer)

Offline Bram86

• Vol lid
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Van bottelvat naar easydraft fust
« Gepost op: 05-06-2021 18:54 u »
Ik ben de overstap aan het maken van flesjes naar fust en heb bij wijze van probeersel een 5 liter easydraft vaatje aangeschaft.

Nu ga ik zaterdag mijn bier deels op flesjes doen en ook dus dat vaatje afvullen. Dit wil ik doen door een slang te verbinden tussen mijn bottelvat (met zon standaard kunststof kraantje) en mijn liquid out. Ik heb een tijd zitten zoeken, maar ik kom er niet helemaal uit wat ik precies nodig heb.

Ik heb een ball lock disconnect met een 7 mm slangtule, maar de uitgang van het kraantje is 11 mm. Wat voor slang kan daar dan tussen? Of misschien heb ik wel de verkeerde disconnect en moet ik daar een andere voor kopen.

Er is hier vast iemand die me verder kan helpen :)

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Dirtbag

• Super lid
  • Syntax error!
Re: Van bottelvat naar easydraft fust
« Reactie #1 Gepost op: 06-06-2021 09:24 u »
Waarom niet gewoon de dop van de Easydraft er af draaien en vullen met je standaard slang?

Zo vul ik hier ook mijn sodakegs, daar blaast ik wel eerst CO2 doorheen via de tapaansluiting (degene met de stang naar de bodem dus) en dan aflaten via de afblaas om dan het deksel er af te halen om de slang er in te doen.

db

Offline Bram86

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Re: Van bottelvat naar easydraft fust
« Reactie #2 Gepost op: 06-06-2021 10:27 u »
Waarom niet gewoon de dop van de Easydraft er af draaien en vullen met je standaard slang?

Zo vul ik hier ook mijn sodakegs, daar blaast ik wel eerst CO2 doorheen via de tapaansluiting (degene met de stang naar de bodem dus) en dan aflaten via de afblaas om dan het deksel er af te halen om de slang er in te doen.

db

Ja dat zou ik ook kunnen doen. Dan kan ik ook gewoon de hevel gebruiken.

Tags: