Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: De slag om Engeland  (gelezen 7128 keer)

Offline hans100w

• Senior lid
  • Land: nl
  • BrouwTV
    • BrouwTV
Re: De slag om Engeland
« Reactie #75 Gepost op: 12-10-2021 21:16 u »

Het monsterkraantje lekte dus iets, waardoor ik waarschijnlijk een wilde gist/schimmel te pakken had. Dit zou verklaren waardoor mijn bieren allemaal wat verder door gisten. Mantel goed schoongemaakt, CCT daar extra aandacht gegeven, nieuw O ringetje erop, en hopelijk hebben we hiermee het probleem getackeld!

We gaan het beleven met het bockbier wat nu in de CCT zit...

Als je de CCT koelt bij de lagering kan het wellicht ook zijn dat de schimmel ontstaat door condens van het monsterkraantje.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline tdp

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
  • de kroezeboom bierbrouwerij
    • Kroezeboom Bierbrouwerij
Re: De slag om Engeland
« Reactie #76 Gepost op: 12-10-2021 23:07 u »
Als je de CCT koelt bij de lagering kan het wellicht ook zijn dat de schimmel ontstaat door condens van het monsterkraantje.

Ik koel niet bij lagering, het bier zit 2 a 3 weken in de CCT, meestal op dezelfde temperatuur, of een graadje hoger als de aanvangstemperatuur.

Ben benieuwd of dit het probleem was! Lekkende kraantjes is echt mijn nachtmerrie in bierbrouwen; maar ik zou zeggen dat een langzaam ontsnappen van bier niet wilde gisten/schimmels in de tank zou moeten kunnen introduceren. ??? Dus laat vooral weten wat de conclusie is ;)

Wanneer het naar buiten kan, kan het ook naar binnen, lijkt me!

Tags: