Hobbybrouwen > Brouwproces

De slag om Engeland

<< < (6/11) > >>

Fractus:

--- Citaat van: tdp op 12-07-2021  14:09 u ---Heb je toevallig nog het SG gemeten?

Ik heb afgelopen vrijdag de Irish Red Ale aangesloten op de tap; het is echt een topbier geworden!

Toch blij dat ik het wel heb afgevuld!

--- Einde van citaat ---

Gisteren een meting gedaan met een refractometer, ging ervan uit dat deze geen last heeft van koolzuur in je bier. Ik vond een Brix-waarde van ongeveer 6,8, wat een SG van 1,007 zou geven! (was 1,015 bij bottelen). Ik wantrouw de resultaten wel een beetje, want ik zou verwachten met deze daling in SG nog meer koolzuur op de flessen te hebben. Er zit nu wel zoveel op dat het niet in te schenken is, maar heb nog geen gushers laat staan bierbommen. Ook nog maar een keertje met een SG-meter meten binnenkort...

EdwinBrouwt:
Hier ook dezelfde ervaring met de S-04: van 1069 naar 1017 in 4 weken. 75% vergistingsgraad. En stond echt al meer dan een week stil. Toen gebotteld...

5 maanden later vliegt het de fles uit en meet ik 1010, dus nog even 7 punten in de fles erbij gepakt...
(Vergistingsgraad van 84%)

Jacques:

--- Citaat van: EdwinBrouwt op 28-07-2021  17:49 u ---Hier ook dezelfde ervaring met de S-04: van 1069 naar 1017 in 4 weken. 75% vergistingsgraad. En stond echt al meer dan een week stil. Toen gebotteld...

5 maanden later vliegt het de fles uit en meet ik 1010, dus nog even 7 punten in de fles erbij gepakt...
(Vergistingsgraad van 84%)

--- Einde van citaat ---

Klinkt een beetje als een infectie met een wilde gist.

EdwinBrouwt:

--- Citaat van: Jacques op 28-07-2021  22:16 u ---Klinkt een beetje als een infectie met een wilde gist.

--- Einde van citaat ---

En waarom zou dit een infectie zijn met een wilde gist zijn en de voorgaande verhalen in dit topic over traag doorgaande Britse gisten?

Willem Broekema:
Beet je late reactie maar:..

??? Ultrasoon badje zou ik niet doen..

Tenminste..  :-[ Ik heb het wel eens gedaan met een Bokbier op mijn werk.
De rest van mijn werkzaamheden moest even wachten...  :huilen:
Er hoefden nog net geen nieuwe plafondplaten op 3 meter hoogte geplaatst te worden..  :proost:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie