Hobbybrouwen > Apparatuur

Extech pH110 niet te kalibreren

<< < (2/3) > >>

MrJeJo:
Het irritante is dat die afwijking te groot is waardoor de kalibratie mislukt. Door wat aan te klooien is het wel gelukt om te kalibreren met de 7 vloeistof. Daarvoor heb ik eerst wat kraanwater wat basischer gemaakt met baking soda, vervolgens dit op 7 pH gekalibreerd. Vervolgens in de 7 pH ijkvloeistof. Nu was de afwijking minder dan 1 pH en slaagde de kalibratie, maar dan komt de melding 'renew' in het scherm en lukt het kalibreren van 4.01 nog steeds niet. Heb de batterijen er maar uit gehaald en de meter reset dan weer... Of ik doe iets erg verkeerd, of er is iets mis met die meter, of het is gewoon troep.

Jacques:
Ik heb een Extech PH100. De PH110 heeft een hervulbare elektrode. Heb je al gecontroleerd of de elektrode voldoende vol is?

In de handleiding http://www.extech.com/products/resources/PH100_PH110_UM-en.pdf
vind je hoe je de elektrode kunt vullen. Zelf heb ik daar geen ervaring mee omdat ik een PH100 heb.

Als dit alles niet wilt helpen dan zit er niet veel anders op dan contact op te nemen met de verkoper.

Jacques:

--- Citaat van: MrJeJo op 01-06-2021  21:58 u ---Of ik doe iets erg verkeerd, of er is iets mis met die meter, of het is gewoon troep.

--- Einde van citaat ---

Ik gebruik al jaren mijn PH100 zonder problemen.

Als ik de melding "renew" zie vervang ik de elektrode. Mogelijk is er een productiefout bij de elektrode van jouw meter.
Probeer eens de vloeistof in de elektrode te vernieuwen.

MrJeJo:

--- Citaat van: Jacques op 01-06-2021  22:03 u ---Probeer eens de vloeistof in de elektrode te vernieuwen.

--- Einde van citaat ---

Ja, heb ik ook al gedaan...

Jacques:

--- Citaat van: MrJeJo op 01-06-2021  22:25 u ---Ja, heb ik ook al gedaan...

--- Einde van citaat ---

Dan zul terug moeten naar je leverancier om een nieuwe elektrode te vragen.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie