Hobbybrouwen > Apparatuur

Werkt een vriezer goed als vergistingskast?

<< < (2/3) > >>

StefanUT:

--- Citaat van: Mr.T op 30-05-2021  22:31 u ---Beste brouwers,

Ik ben van plan een tafelmodel vriezer als vergistingskast te gebruiken. Normaalgesproken gebruikt men een koelkast hiervoor maar ik heb per toeval een vriezer beschikbaar. Werkt dit goed of krijg ik problemen met de compressor of koelt ‘ie te snel zodat de Inkbird heen en weer vliegt, of ...?

Groet,

Alan

--- Einde van citaat ---
Een vriezer gaat prima, ik gebruik zelf al een hele tijd een (kist)vriezer voor de vergisting.
Je kan op de inkbird een langere koelpauze instellen om te voorkomen dat hij continu heen en weer gaat.

Wat wel een probleem kan zijn met een tafelmodel vriezer is dat de koelleidingen vaak door het rooster waar normaal de lades op rusten lopen, je kan deze er niet uithalen, hierdoor kan het lastig zijn er een gistingsvat in te passen.

Gurrr:
Ik heb een horeca vriezer als vergistkist, maar deze koelt veel te hard naar -17/-22. Dus dit werkt helaas niet goed. Om mee te verwarmen is het wel ideaal door de goede isolatie.

hans_nwk:
Zo'n tafelmodel lijkt me niet best voor je rug, lastig een vol vergistingsvat erin zetten en eruit halen lijkt me.
Met mijn CCT lijk me dat vervelend.
Hebben degenen die een tafelmodel gebruiken daar geen problemen mee?

Mr.T:

--- Citaat van: HarryL op 31-05-2021  11:23 u ---Koelkast zit een "gaatje" in de achterkant waar water uit de koelkast kan :-)
Dus ja, daar kan het vocht weg

--- Einde van citaat ---

Ik zou een gat in de vriezer kunnen boren, maar waar zonder iets belangrijks te beschadigen?

Alan

HarryL:

--- Citaat van: Mr.T op 01-06-2021  14:58 u ---Ik zou een gat in de vriezer kunnen boren, maar waar zonder iets belangrijks te beschadigen?

Alan

--- Einde van citaat ---

Wellicht in de deksel of een zijkant?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie