Hobbybrouwen > Apparatuur

Firmware update Brewbrain Float

<< < (2/3) > >>

D.R.K.:
Ispindel gehad en ook problemen mee gehad, geen verbinding met WiFi krijgen en al stond hij naast het wifi punt bleven er data problemen ontstaan.

Overgestapt naar de float en zonder problemen overal bereik en data. De website van brewbrain is ook nog eens erg makkelijk om mee te werken.

Markie Mark:
Ik zag de update gisteren en die heb ik ook hard nodig voor de Brewbrain. De vorige heb ik om afwijkende meetwaarden t.o.v. de hydrometer teruggestuurd binnen de garantieperiode. Dat werd keurig opgepakt en afgehandeld en daarna kreeg ik een nieuwe Brewbrain thuisgestuurd. Ook deze kan ik alleen voor het relatieve verloop van de vergisting gebruiken maar zeker niet voor absolute waarden. Daarvoor wijkt ook deze weer teveel af van de hydrometer. Als dat bijstellen met water en suikeroplossing nu goed werkt kan dat probleem misschien opgelost worden. De initiŽle waarden wijken minder af dan de waarden aan het eind van de vergisting.

Ter illustratie:
Recente IJwitkloon eind SG:
Hydrometer = 1015
Brewbrain = 977

De ontvangst is ook wel een dingetje bij mij. Ik vergist in plastic Speidelvaten in een omgebouwde koelkast op zolder. Ernaast staat op 3 meter afstand een WiFi-booster in het trapgat. Het kan maar zo zijn dat ik een hele tijd meetpunten mis van de Brewbrain terwijl hij het daarvoor prima deed. Verplaats je dan de WiFi-booster iets richting de koelkast dan is het signaal er wel weer. Dus het houdt niet over qua signaalsterkte op de manier zoals ik het thuis heb opgebouwd.

Ik merk dat ik de laatste brouwsels de Brewbrain ook niet meer aan het vergistingsvat heb toegevoegd. Leuk speelgoed maar de absolute toegevoegde waarde mis ik een beetje.

MrJeJo:
Ik ben nu bezig met een KŲlsch te brouwen, straks voor het eerst vergisten met de Float. Ik ben benieuwd, ik zal de resultaten op het forum plaatsen.

brewt:

--- Citaat van: Markie Mark op 28-05-2021  14:26 u ---Ik zag de update gisteren en die heb ik ook hard nodig voor de Brewbrain. De vorige heb ik om afwijkende meetwaarden t.o.v. de hydrometer teruggestuurd binnen de garantieperiode. Dat werd keurig opgepakt en afgehandeld en daarna kreeg ik een nieuwe Brewbrain thuisgestuurd. Ook deze kan ik alleen voor het relatieve verloop van de vergisting gebruiken maar zeker niet voor absolute waarden. Daarvoor wijkt ook deze weer teveel af van de hydrometer. Als dat bijstellen met water en suikeroplossing nu goed werkt kan dat probleem misschien opgelost worden. De initiŽle waarden wijken minder af dan de waarden aan het eind van de vergisting.

Ter illustratie:
Recente IJwitkloon eind SG:
Hydrometer = 1015
Brewbrain = 977

De ontvangst is ook wel een dingetje bij mij. Ik vergist in plastic Speidelvaten in een omgebouwde koelkast op zolder. Ernaast staat op 3 meter afstand een WiFi-booster in het trapgat. Het kan maar zo zijn dat ik een hele tijd meetpunten mis van de Brewbrain terwijl hij het daarvoor prima deed. Verplaats je dan de WiFi-booster iets richting de koelkast dan is het signaal er wel weer. Dus het houdt niet over qua signaalsterkte op de manier zoals ik het thuis heb opgebouwd.

Ik merk dat ik de laatste brouwsels de Brewbrain ook niet meer aan het vergistingsvat heb toegevoegd. Leuk speelgoed maar de absolute toegevoegde waarde mis ik een beetje.

--- Einde van citaat ---

Ik heb ook gemerkt dat de Float wel wat afwijkt van wat de hydrometer zegt:
Float: start: 1.070, eind: 1.015
Hydrometer: start: 1.065, eind 1.013

Echter geeft het wel een duidelijk beeld over hoe de vergisting verloopt en wanneer deze stabiel is. Hier door vind ik het alsnog een fijn hulpmiddel.
Bijvoorbeeld: https://web.brewfather.app/share/hSoJSPPB52eucn

bravebunny:

--- Citaat van: brewt op 28-05-2021  14:52 u ---Echter geeft het wel een duidelijk beeld over hoe de vergisting verloopt en wanneer deze stabiel is. Hier door vind ik het alsnog een fijn hulpmiddel.
Bijvoorbeeld: https://web.brewfather.app/share/hSoJSPPB52eucn

--- Einde van citaat ---

Dit is precies waarom ik hem vanmiddag heb besteld en hoe ik er in sta: ik zie het niet als (exact) meetinstrument, maar als een indicatief hulpmiddel. Kan niet wachten!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie