Hobbybrouwen > Apparatuur

Firmware update Brewbrain Float

(1/3) > >>

MrJeJo:
Er is een firmware update beschikbaar voor de Float. Nu ook de mogelijkheid om zelf te kalibreren. Ik heb meerdere iSpindels gehad, maar qua WiFi werkt deze Float stukken beter (voor mij althans).

Van de website:
This firmware update consists of the following fixes:
- New design of setup screen
- Support for custom Float calibration through the setup screen, read more about calibration in the manual
- Improvements in WiFi connectivity

bravebunny:
Ik twijfel heel erg tussen de aanschaf van een float en een iSpindel. Ben van oorsprong een nerd en heb wel het een en ander met RPiís en arduinoís in elkaar gezet en gescript dus in principe Zou het bouwen van een iSpindel ook wel moeten lukken alleen... heb ik daar geen zin meer in.

Ik vergist meestal in een kunststof vat, soms in een rvs exemplaar, in een oude koelkast. Accespoint hangt er toevallig een 4 meter van af. Zou dit dan een succeservaring worden met een float, of toch een ispindel kopen met een sterkere antenne erop?

brewt:

--- Citaat van: bravebunny op 28-05-2021  09:23 u ---Ik twijfel heel erg tussen de aanschaf van een float en een iSpindel. Ben van oorsprong een nerd en heb wel het een en ander met RPiís en arduinoís in elkaar gezet en gescript dus in principe Zou het bouwen van een iSpindel ook wel moeten lukken alleen... heb ik daar geen zin meer in.

Ik vergist meestal in een kunststof vat, soms in een rvs exemplaar, in een oude koelkast. Accespoint hangt er toevallig een 4 meter van af. Zou dit dan een succeservaring worden met een float, of toch een ispindel kopen met een sterkere antenne erop?

--- Einde van citaat ---
Ik gebruik mijn Float in een nieuwbouw woning op een verdieping hoger vanaf mijn wifi punt. In een koelkast en een rvs gist vat. 4 meter zou echt geen enkel probleem moeten zijn.

bravebunny:

--- Citaat van: brewt op 28-05-2021  10:38 u ---Ik gebruik mijn Float in een nieuwbouw woning op een verdieping hoger vanaf mijn wifi punt. In een koelkast en een rvs gist vat. 4 meter zou echt geen enkel probleem moeten zijn.

--- Einde van citaat ---

Bedankt voor de geruststelling! Mijn brouwerij + vergisting staat in een houten hok vol houtworm, dus dat moet zeker lukken! Ik ga eens effe speuren naar een goed dealtje.

MrJeJo:
Ik heb geen spijt van de duurdere Float. Bij een iSpindel moet je goed opletten welke componenten gebruikt zijn. Vaak worden er Chinese kloon printplaten gebruikt, bijv voor de WiMo WiFi module. Ik heb veel problemen gehad om een betrouwbaar wifi signaal van een iSpindel te krijgen, terwijl de Float zonder problemen out-of-the-box online ging vanuit een RVS CCT in een koelkast. Ook de update over-the-air van de Float is ideaal.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie