Algemeen > Algemeen

NEIPA's hoe doen de commercielen dit?

(1/3) > >>

Gerb:
Omdat ik geÔnteresseerd ben in hoe commerciŽle brouwers een NEIPA brouwen, heb ik diverse brouwers benaderd met een aantal vragen. De vragen gaan over de ingredienten, gist, brouwproces en waterbehandeling. Kijk eens hier voor het interview: https://huisbrouwerij-het-ferment.blogspot.com/2021/05/neipas-hoe-doen-de-commercielen-dit.html

Hopfenfox:
Had hem een tijdje terug al gezien, leuke informatieve site heb je!

Hop meneer:
Interessant stuk!

Jammer dat een aantal brouwers de tijd niet nemen om je een antwoord te geven. Het is natuurlijk begrijpelijk dat ze geen geen volledig recept gaan geven, maar een beetje koffieautomaat praat zou ze sieren :)

De pale ale mouten is iets wat ik in mijn NEIPAs nog nooit heb gebruikt, mijn lijstje granen bestaat eigenlijk altijd uit pilsmout, haver (10%) en een 5-20% tarwe deel (torrified of gewoon malt)

Iets om in een volgende batch zeker te gaan proberen!

Gerb:
Dank je Hopfenfox!
Hop meneer, het is ook wel begrijpelijk dat niet iedereen reageerde, het is ook niet direct een miljoenenpubliek natuurlijk ;-))

bastiaandalen:
Leuk en vooral interessant! NEIPA heb ik nog nooit gebrouwen maar staat zeker nog op mijn to brew lijstje voor komende zomer. Bedankt voor het posten!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie