Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Simon  (gelezen 419 keer)

Offline Simon T

• Eerste berichten geplaatst
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Simon
« Gepost op: 19-05-2021 01:34 u »
Hallo,
Ik ben Simon, 23 jaar en ik woon in Poperinge (dé hoppestad)

Momenteel ben ik nog student chemie in Gent.
Door de coronapandemie zat ik vaak lange dagen/weken/maanden thuis.
Natuurlijk begint dit na een tijdje wat te vervelen. Daarom zocht ik iets om mijn tijd wat nuttig te gebruiken.
Een vriend van mij raadde me aan om eens bier te brouwen en zo ging de bal aan het rollen.

Momenteel heb ik 2x een 'simpele' tripel gebrouwen. Deze viel zeer goed in de smaak!
Als brouwmateriaal heb ik momenteel een kookpan van ongeveer 20 liter en het standaard beginnersmateriaal.
Een vergistingskast is wellicht de volgende aanwinst.

Ik hoop hier vooral wat leuke dingen bij te leren en wat leuke recepten te vinden.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Jaap W

• Senior lid
  • Land: nl
  • een tevreden bierdrinker is geen onruststoker
Re: Even voorstellen: Simon
« Reactie #1 Gepost op: 19-05-2021 14:01 u »
Simon, welkom op dit nuttige forum. Een warmtekast, of vergistingskast is zeker aan te bevelen. Succes met brouwen. :proost: :nut:

Offline HarryL

• Vol lid
  • Land: nl
  • To Bier or not to Bier!
Re: Even voorstellen: Simon
« Reactie #2 Gepost op: 19-05-2021 14:03 u »
Welkom simon!

Tags: