Recepten > Discussie over recepten

Poging tot een eigen blonde

<< < (2/5) > >>

JanEric:
In jouw BrouwHulp uitdraai staat een recept zonder suiker.
Wat voor SG geeft BrouwHulp aan met die 200 gram suiker als extra ingrediŽnt?

Ploaze:
Ik kon suiker niet vinden in BrouwHulp, zal straks thuis even kijken met de tip hierboven wat er dan uitkomt. :)

middelaersch:

--- Citaat van: Ploaze op 17-05-2021  21:45 u ---Hop
HoeveelheidNaamType% alfazuurKooktijd/toevoegingIBU2,1 gCashmerepellets7,0%60 min.9,6 IBU16,5 gCashmerepellets7,0%10 min.15,0 IBU

Wat denken jullie?

--- Einde van citaat ---

Is dit een weloverwogen keuze? Ik zou meer hop geven op 60 minuten, en minder op 10 minuten.
Maar misschien heb je goede redenen om het zo te doen.

Suiker in een Belgisch blond is inderdaad wel aan te raden, zeker als je een gist als S-33 gebruikt die een vrij lage SVG heeft.

Ploaze:

--- Citaat van: JanEric op 18-05-2021  13:21 u ---In jouw BrouwHulp uitdraai staat een recept zonder suiker.
Wat voor SG geeft BrouwHulp aan met die 200 gram suiker als extra ingrediŽnt?

--- Einde van citaat ---

Als ik de 200 gram suiker toevoeg kom ik op 1077 uit, draai ik mijn rendement omhoog naar 84% dan kom ik op 1084 uit. Opzich niet eens zo gek, met een rollende kook verlies ik echt amper vocht. Denk een half litertje?

Klinkt dat logisch?

middelaersch:

--- Citaat van: Ploaze op 18-05-2021  18:18 u ---Als ik de 200 gram suiker toevoeg kom ik op 1077 uit, draai ik mijn rendement omhoog naar 84% dan kom ik op 1084 uit. Opzich niet eens zo gek, met een rollende kook verlies ik echt amper vocht. Denk een half litertje?

Klinkt dat logisch?

--- Einde van citaat ---

Je rendement kun je pas goed bepalen na een paar brouwsels. In het begin moet je daar gewoon wat in gokken.
Maar 84% is wel vrij hoog. Ik weet niet hoe je 'installatie' er uit ziet?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie