Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Even voorstellen: Arthur  (gelezen 2589 keer)

Offline Artur

• Boven 10 berichten
  • *
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Even voorstellen: Arthur
« Gepost op: 16-05-2006 12:24 u »
medebrouwers,

Mijn naam is Artur, ik brouw al zo'n 17 jaar. Maar heb toch al veel opgestoken van dit forum. In de loop der jaren is mijn installatie behoorlijk compleet geworden. Ik heb mijn eigen brouwerijtje ingericht en brouw traditioneel met (dubbelwandige) pan en een gasvlam eronder. Binnen een paar weken hoop ik mijn honderdste brouwsel te maken. Heb plannen om een brouwsel te maken met 5 graansoorten, 5 moutsoorten, 5 hopsoorten en 5 kruiden om dit te vieren.

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline MO

• Beheerder
  • Super lid
  • Land: nl
    • Muifelbrouwerij
Re: even voorstellen
« Reactie #1 Gepost op: 16-05-2006 13:03 u »
Artur, welkom op het forum. Goed dat een oude rot zich bekend maakt, dat zouden meer ervaren brouwers moeten doen. Hoeveel brouw je per keer, wat zijn je favoriete bieren, heb je misschien wat foto's; kortom: vertel nog eens wat meer van je zelf.

Een jubileum bier lijkt me ook wel wat maar ik ben pas bij nummer 71 (komend weekeinde hoop ik).

Online Oscar

• Beheerder BrouwVisie
  • Super lid
  • BrouwVisie, brewvision, brauVision...
    • De Bier Brouwer
Re: even voorstellen
« Reactie #2 Gepost op: 16-05-2006 15:44 u »
ik brouw al zo'n 17 jaar. Maar heb toch al veel opgestoken van dit forum.

Arthur, welkom op HET forum, leuk om een ervaren brouwer er bij te hebben. Wellicht heb je in de loop der jaren een heleboel kennis en ervaring opgedaan waar wij nog wel wat van kunnen leren. Waarom heb je zo lang gewacht om je op dit forum bekend te maken..?

Groeten en gezondheid
Oscar

Offline Artur

• Boven 10 berichten
  • *
Re: Even voorstellen: Arthur
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2006 21:55 u »
Mo en Oscar,
Bedankt voor jullie hartelijke welkomswoorden. Even wat meer info: Ik brouw meestal 30 liter per keer. Ben een grotere filterkuip aan het maken, kan daarna grotere hoeveelheden maken. De resultaten zijn (zoals bij iedereen, denk ik) soms wisselend. Varierend van enkele keren een bacterie in mijn bier tot clubkampioen van t Wort Wat met een witbier.
Ik heb, in het verleden, ongeveer alle kruiden gebruikt die te verkrijgen zijn, maar brouw tegenwoordig weer met hele simpele recepten. Ben momenteel mijn blond bierrercept aan het verbeteren, met in mijn achterhoofd een chouffe blond (toch wel vaak bij mij op tafel te vinden).
Ik heb misschien lang gewacht om mijzelf bekend te maken, maar ik vind dat je wel iets te melden moet hebben.
Ik heb geen idee hoe ik een foto van mijn brouwerij kan bij sluiten.

gr.

Offline Johannes

• Super lid
    • De Brouwketel
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2006 22:16 u »
Artur,

Als je een bericht plaatst kun je onder het tekstvenster op de knop 'bladeren' drukken, zoek de foto op die je wilt plaatsen en druk op 'host it' vervolgens ontstaat er een scherm met allemaal koppelingen, selecteer 1 van de links die tevoorschijnkomen. 1 waar bij staat 'for forums' knip en plak dit in het veld waar je je tekst ook typt en daar komt de foto.

Ik hoop dat het zo duidelijk is.

groet Johannes

Offline Artur

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2006 22:27 u »
Bedankt, ga nu proberen foto te sturen

Offline Edgar

• Super lid
  • Land: be
« Reactie #6 Gepost op: 18-05-2006 07:35 u »
Welkom Artur! Mooi brouwerijtje heb je. Ideaal, zo'n grote spoelbak. Is dat een elektrische kookketel die slagers gebruiken in de hoek? Of is dat de dubbelwandige pan met gas?

Offline Adrie

• Super lid
  • Wie zijn bier eert, kiest voor vloeibaar
    • Brouwerij Het Witte Paard
« Reactie #7 Gepost op: 18-05-2006 11:10 u »
Mooie brouwerij, Artur. En het lijkt me dat iemand die clubkampioen is geworden toch zeker iets te melden heeft op dit forum.

Offline Artur

• Boven 10 berichten
  • *
« Reactie #8 Gepost op: 18-05-2006 17:43 u »
De pan die ik gebruik is afkomstig van een internaat/school. Hij moest daar weg. Degene die hem weg moest halen heeft een deel van het elektrische systeem weggegooid, voordat hij eraan dacht dat ik er wel wat aan zou hebben. Jammer anders kon ik met stoom verwarmen!
Ik heb de ketel (ongeveer 120 liter) geschikt gemaakt voor gasverwarming. De dubbele wand is gevuld met water, maar ik denk erover om thermische olie te gaan gebruiken. Ik gebruik hem als maisch en kookketel. Er is dus nog een aparte filterkuip aanwezig.

De spoelbakken zijn afkomstig van een kazerne. Bestond eigenlijk uit 2 kleine en 1 grote middenbak. Ideaal voor spoelen/schoonmaken van mijn spullen. Ik heb de rechterbak er vanaf gezaagd.
Belangrijkste voordeel van mijn brouwerijtje is dat ik een vaste ruimte heb, die gemakkelijk schoon gemaakt kan worden. Jarenlang heb ik in de keuken van mijn huis gebrouwen en moest dan elke keer met alle spullen sjouwen.
Ik voel me dan ook heel rijk met mijn brouwplek........

Tags: