Algemeen > Stel je voor

Even voorstellen: Henk

(1/3) > >>

Ploaze:
Hoi hoi!

Ik zou graag gelijk van alles willen vragen en delen maar volgens mij is het de gewoonte om eerst even hallo te zeggen  ;D

Ik ben Henk, kom uit Groningen en heb vorig jaar voor mijn verjaardag een brewmonkey 5 liter pakket gekregen van mijn vriendin (I know, niet zo handig van haar). Inmiddels zijn we 1 blond, 1 ipa, 1 triple en 1 chilli blond (standaard brewmonkey blond met halve theeleper chili per liter mee in de kook) verder en staan mijn eigen brouwsels te gisten.

Ik denk er over na om de Brew Monk te halen gezien ik nu 2 emmers van 5 liter heb staan van brew monkey en kook op een tien liter pan. Maar ben er nog niet helemaal over uit, zit beetje in dubio tussen weinig en vaak of lekker veel.... Mijn doel, ik moet en zal een lekker biertje hebben met een lichte smaak en een prik van een peper. Ik zal straks mijn eigen bier eens posten in de recepten hoek, maar in ieder geval nogmaals hallo!

trebvuister:
Henk welkom
Vaker brouwen is leuker dan grotere hoeveelheden brouwen

Voor een pepersmaak moet je eens de gist fermentis T-58 proberen
Geeft een peperige afdronk

Derp:
Welkom! Kleiner en vaker is inderdaad wel leuk voor de variatie maar het werk voor 20 liter verschilt niet zo veel van het werk voor 5 liter. Zelf brouw ik 20, en kan me voorstellen dat ergens tussen die 5 en 20 een mooie maat is.

Zoals Trebvuister al zegt: T-58 gist geeft een mooi kruidje, als je hem koel kunt vergisten constant zo rond de 17-18 graden tenminste. Ga je boven de 20 dan krijg je banaan (ook leuk soms). Heb toevallig eergister een tripeltje gebotteld met T-58.

Succes.

Jukkie:
Hallo Henk,

Toevallig heb ik afgelopen weekend een Brewmonkey pakket gebruikt van iemand die er één had gekregen maar er niets mee ging doen.
Normaal brouw ik 25 - 30L; Ik vond het een leuk pakketje eerlijk gezegd. Alleen het filteren was wat gedoe, zowel de bostel als na het koken :)
Mijn pannen waren wat te groot voor de relatief kleine hoeveelheid  :D
Veel plezier met je volgende brouwsels!

joenedu:
Wat leuk, nog een brouwer uit Groningen! Ik zit zelf in de kop van Drenthe maar werk in Groningen (als het weer mag  ::) ).
Ik heb ook al een aantal malen met chilipeper gebrouwen, de eerste (een Double IPA) was nog het meest geslaagd. Ik voeg 10 minuten voor het einde van het koken gesneden pepers toe. In de laatste IPA leek het net paprika. Begrijp ik nu goed dat jij het met poeder doet? Da's ook nog een optie...
Veel plezier!

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie