Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Amateurbierbrouwersvereniging Gouwestreek  (gelezen 747 keer)

Offline lupulus

• Junior lid
  • **
  • Land: nl
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Amateurbierbrouwersvereniging Gouwestreek
« Gepost op: 17-05-2021 13:44 u »
Hallo,

Voorstellen heb ik jaren geleden al gedaan maar voor dit topic wel weer relevant. Mijn naam is Jan Kees Velthoven en brouw zo'n 4 tot 5 keer per jaar een batch bier voor vrienden en familie vanuit mijn woning in Boskoop.
Ik ben op dit moment weer wat aan het investeren in mijn setup om de hobby weer iets meer leven te geven dan het afgelopen half jaar. De HERMS setup heeft straks drie ketels van 30 tot 50 liter waar 3000 Watt verwarmingselementen in zijn gemonteerd. Volledig van het gas af inmiddels dus zodat ik niet meer met flessen hoef te slepen (wel nog voor de caravan). Mijn eerst volgende biertje wordt een Uiltje Dr. Raptor imitatie een DIPA van 9% en 6 soorten hop.

Het enige wat er nog mist is om van het brouwen ook een klein en gezellig sociaal event te maken.  :biersmile:

Daarom ben ik op zoek naar een aantal amateurbrouwers in de Gouwestreek (kom zelf uit Boskoop en heb jaren lang in Gouda gewoond) die het leuk vinden om af en toe eens te helpen met een brouw bij elkaar onder genot van een (zelfgebrouwen) biertje. Niet te formeel maar een kleine groep mensen die rondom Gouda, Reeuwijk, Bodegraven, Waddinxveen of Alphen aan den Rijn wonen en zin hebben om de hobby met lokale amateurbrouwers levendig te houden!

Wie lijkt dit iets?  ;D

Groet, Jan Kees  :degroeten:

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Fractus

• Senior lid
  • Trotse eigenaar van een Arsegan Easybrew 30
Re: Amateurbierbrouwersvereniging Gouwestreek
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2021 17:19 u »
Je zou eens kunnen kijken bij het biergilde wat recent is opgericht in het groene hart, zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,42196.0.html

Geen idee hoe actief ze zijn, de website geeft weinig informatie en ze zijn midden in de coronatijd gestart, dus misschien staat alles nog op een laag pitje...

Offline lupulus

• Junior lid
  • **
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2021 19:39 u »
Je zou eens kunnen kijken bij het biergilde wat recent is opgericht in het groene hart, zie https://www.hobbybrouwen.nl/forum/index.php/topic,42196.0.html

Super bedankt, precies wat ik zocht!

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2021 20:32 u »
Jan Kees, ik woon in Leiden en kom graag een keer je herms bewonderen en een biertje brouwen. Zet mij maar op je lijst!  :biersmile:

Tako

Offline lupulus

• Junior lid
  • **
« Reactie #4 Gepost op: 18-05-2021 07:38 u »
Jan Kees, ik woon in Leiden en kom graag een keer je herms bewonderen en een biertje brouwen. Zet mij maar op je lijst!  :biersmile:

Tako

Absoluut welkom Tako. Ik moet nog even wachten op wat brouwonderdelen komende maand maar zal je daarna contacten.

Offline HansSchwirtz

• Boven 10 berichten
  • *
  • Thuis gebrouwen om met vrienden thuis te drinken
    • Boskoopse Huis Brouwerij
« Reactie #5 Gepost op: 18-05-2021 14:01 u »
Hallo,

Voorstellen heb ik jaren geleden al gedaan maar voor dit topic wel weer relevant. Mijn naam is Jan Kees Velthoven en brouw zo'n 4 tot 5 keer per jaar een batch bier voor vrienden en familie vanuit mijn woning in Boskoop.
Ik ben op dit moment weer wat aan het investeren in mijn setup om de hobby weer iets meer leven te geven dan het afgelopen half jaar. De HERMS setup heeft straks drie ketels van 30 tot 50 liter waar 3000 Watt verwarmingselementen in zijn gemonteerd. Volledig van het gas af inmiddels dus zodat ik niet meer met flessen hoef te slepen (wel nog voor de caravan). Mijn eerst volgende biertje wordt een Uiltje Dr. Raptor imitatie een DIPA van 9% en 6 soorten hop.

Het enige wat er nog mist is om van het brouwen ook een klein en gezellig sociaal event te maken.  :biersmile:

Daarom ben ik op zoek naar een aantal amateurbrouwers in de Gouwestreek (kom zelf uit Boskoop en heb jaren lang in Gouda gewoond) die het leuk vinden om af en toe eens te helpen met een brouw bij elkaar onder genot van een (zelfgebrouwen) biertje. Niet te formeel maar een kleine groep mensen die rondom Gouda, Reeuwijk, Bodegraven, Waddinxveen of Alphen aan den Rijn wonen en zin hebben om de hobby met lokale amateurbrouwers levendig te houden!

Wie lijkt dit iets?  ;D

Groet, Jan Kees  :degroeten:

Als mede-Boskoper sluit ik mij graag aan (we hebben inmiddels al PM-contact  :proost:)

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #6 Gepost op: 19-05-2021 00:07 u »
Absoluut welkom Tako. Ik moet nog even wachten op wat brouwonderdelen komende maand maar zal je daarna contacten.

Prima, stuur me maar een PM!

Ik heb trouwens jarenlang bij een huisartsenpraktijk in Boskoop gewerkt dus misschien ken ik jullie wel professioneel, maar als dat het geval is zal ik net doen alsof dat niet zo is  :nut:

Tags: