Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Video: Bier brouwen met alleen supermarkt producten  (gelezen 938 keer)

Offline LAM

• Senior lid
  • Land: nl
  • Beter LAM in de kroeg dan schaap in de wei
Video: Bier brouwen met alleen supermarkt producten
« Gepost op: 12-05-2021 20:40 u »
Hallo allemaal,
Een kanaal op Youtube dat ik graag volg is die van Alex. Alex is een Franse jongeman die graag kookt en hiermee experimenteert. Ik kwam laatst een video van hem tegen waarin hij samen met twee Engelse jongens een biertje gaat proberen te brouwen, maar dan alleen met ingrediŽnten die je in de supermarkt kunt kopen. Ze hadden dus geen mout, hop, de juiste gist en goede ontsmettingsmiddelen voor handen. Hoe ze het hebben opgelost is erg leuk en misschien levert het zelfs nog wat ideeŽn op voor volgende brouwsels ;)
Groetjes LAM

De video is een onderdeel van een serie van volgens mij 3 afleveringen. Erg leuk om eens op een avondje te "binge watchen"

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline biking rebel

• Senior lid
Re: Video: Bier brouwen met alleen supermarkt producten.
« Reactie #1 Gepost op: 12-05-2021 22:48 u »
Hallo allemaal,
Een kanaal op Youtube dat ik graag volg is die van Alex. Alex is een Franse jongeman die graag kookt en hiermee experimenteert. Ik kwam laatst een video van hem tegen waarin hij samen met twee Engelse jongens een biertje gaat proberen te brouwen, maar dan alleen met ingrediŽnten die je in de supermarkt kunt kopen....

Dank!

Mooie gast is dat ja! Die andere twee gasten zijn van de Craft Beer Channel: https://youtube.com/c/TheCraftBeerChannel

Ook leuk om die te volgen.

Offline EdwinBrouwt

• ABV De Bierkaai
  • Super lid
  • To beer or not to beer...
    • FRED Brewery
« Reactie #2 Gepost op: 12-05-2021 22:58 u »
Leuk, dank voor de tip!

Offline Takkie83

• Super lid
  • Ik hou van blond
« Reactie #3 Gepost op: 13-05-2021 14:21 u »
Fantastisch! Heb er met plezier naar gekeken  :)

Offline Micha

• Peels Bierbrouwersgilde
  • Junior lid
  • **
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
« Reactie #4 Gepost op: 13-05-2021 17:04 u »
Merci voor de tip! Leuk verzonnen challenge en ze hebben het goed in elkaar gezet.

Offline Jacques

• Hoofdbeheerder
  • Super lid
  • Brouw ze, roer ze en Proost!
    • Hobbybrouwen.nl
Re: Video: Bier brouwen met alleen supermarkt producten
« Reactie #5 Gepost op: 13-05-2021 22:49 u »
Grappig. Ze hebben smaken in bier vertaald naar voedingstoffen die je in een supermarkt kunt kopen.

Het filmpje deed mij een beetje denken aan
https://www.betterdaysformoria.com/the-fruitiest-hops-in-the-world/

Offline Theo Mol

• Junior lid
  • **
  • breng meer brouwerij in je leven
Re: Video: Bier brouwen met alleen supermarkt producten
« Reactie #6 Gepost op: 13-05-2021 22:57 u »
De video is een onderdeel van een serie van volgens mij 3 afleveringen. Erg leuk om eens op een avondje te "binge watchen"

Het zijn er zelfs vier. Ik heb ze lekker gebinged vanavond en ik word er vrolijk van.

En nu mijn eigen challenge, mijn old speckled hen-kloon proeven.

Tags: