Advertentie Brouwland

Hoe plaats je een foto op dit forum, klik hier voor nadere uitleg.

Steun het forum. Koop via deze links: Nederlandstalige bierboeken, Engelstalige bierboeken, een bierig artikel of een ander artikel van bol.com

Auteur Topic: Ispindel en onder druk keg vullen  (gelezen 235 keer)

Offline TimW

• Vol lid
  • Hobbybrouwen.nl is mijn informatiebron
Ispindel en onder druk keg vullen
« Gepost op: 08-05-2021 07:39 u »
Zijn er brouwers die een iSpindel gebruiken om de vergisting te volgen en na de vergisting het jong bier onder lichte overdruk naar een keg aflaten?
Halen jullie de iSpindel uit het gistvat voordat er een lichte overdruk op het gistvat wordt gezet?

Heb je iets nodig dat je bij Bol.com wil kopen? Zoek het op met de bovenstaande advertentie en bestel. Pas het zoekwoord aan. Je kunt zoeken in de volledige catalogus van Bol. Door de spullen van Bol te kopen via onderstaande advertentie steun je het forum en het kost je niets extra. Voor de bierliefhebber hebben ze overigens meer spullen dan je zou verwachten. Zoek maar eens.

Offline Henielma

• Super lid
  • Land: nl
  • Eerste glas eigen bier!
    • Henielma
Re: Ispindel en onder druk keg vullen
« Reactie #1 Gepost op: 08-05-2021 09:20 u »
Dit doe ik vaker zo en dan wordt er eerst de iSpindel uitgehaald. Een lichte overdruk (<0,1 bar) kan die iSpindel wel aan maar ik doe dit vooral omdat wanneer je de iSpindel er niet uithaalt voor het bottelen of fustelen dan komt er aan het einde meer gist mee met mijn Fermentasaurus.

Tags: